خبرگزاری کار ایران

طهرانچی خبر داد:

گزارش مالی دانشگاه آزاد تا پایان سال ارائه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۶۴۸

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در صورت اتمام حسابرسی‌ها دانشگاه تا پایان سال، گزارشی از شفافیت مالی دانشگاه ارائه خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی طهرانچی به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو با اعضای شورای مرکزی اتحادیه‌های دانشجویی کشور و جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تلاش می‌کند تا منویات مقام معظم رهبری درخصوص پیشرفت علمی و حل نیازهای کشور را اجرا کند و برای رسیدن به این امر، یک سند اولیه دقیق تدوین شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح پایش آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در این طرح ۴۰ چالش ملی و منطقه‌ای با نظام موضوعات احصا خواهد شد و از مهرماه سال آینده پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان در راستای حل مسائل ملی و منطقه‌ای خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: در این طرح، هر واحد دانشگاه به یک قطب حل چالش تبدیل می‌شود.

طهرانچی با بیان اینکه حوزه فناوری و نوآوری در کشور مورد غفلت واقع شده، اظهار داشت: در این راستا معاونت فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد خواهد شد. همچنین در حوزه‌های علوم انسانی، علوم پزشکی، علوم پایه و مهندسی و آموزش عمومی و مهارتی، معاونت یا قائم‌مقام آموزشی و پژوهشی در نظر گرفته می شود.

طهرانچی ادامه داد: دانشجویان اجازه ندادند بعد از کودتای ۲۸ مردادماه سال ۳۲ دانشگاه به یک نهاد دین‌ستیز تبدیل شود. پس از این کودتا و در تمامی مبارزات با رژیم ملعون پهلوی، حرکات دانشجویی به وجود آورنده نهاد فرهنگی دانشگاه در ریل اجتماع، انقلاب، مردم و مرجعیت بود.

وی با اشاره به انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها، گفت: در آن زمان نیز دانشجویان برای تحول فرهنگی در دانشگاه‌ها تصمیم‌ به تعطیلی دانشگاه‌ها گرفتند، بنابراین بدون شک دانشگاه سازمانی فرهنگی نمی‌شود، مگر اینکه دانشجویان این خواسته را پیگیری کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در دو دهه اخیر دشمن برای قشر دانشجو سرمایه‌گذاری کرده، چراکه متوجه شده فرهنگ دانشگاه در دست دانشجوست، بنابراین باید به نقش موثر دانشجویان واقف بوده و از آنها در پیشبرد مسائل فرهنگی بهره ببریم.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های دولتی تفاوت دارد، گفت: این دانشگاه، دانشگاهی اجتماعی، از متن مردم، برای مردم و درون حاکمیت است.

وی عنوان کرد: نباید به هیچ عنوان قدرت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی را تضعیف کنیم و این نکته یک همت والا می‌طلبد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از رشته‌های کارشناسی این دانشگاه بومی است و این قابلیت در دانشگاه‌های دولتی وجود ندارد، بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند موثر و تحول‌زا باشد و فرهنگ را تغییر و کارآمدی نظام را افزایش دهد.

طهرانچی با بیان اینکه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در تمام کشور گسترده شده است، گفت: دیدگاه‌های راهبردی تشکل‌های دانشجویی در این دانشگاه می‌تواند تحول یک شهر را تحت تاثیر قرار دهد، چراکه در این صورت جوانان انقلابی ولایت‌مدار برای توسعه شهر فکر خواهند کرد.

وی تاکید کرد: آمادگی داریم که جبهه جهاد علمی و فرهنگی را به دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی بسپاریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تصدی‌گری در امور فرهنگی به هیچ عنوان نباید با مدیران باشد، بلکه باید توسط دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی صورت گیرد. در واقع دانشگاه به دنبال این است که تصدی‌گری را پایین آورده و تنظیم‌گری را افزایش دهد.

طهرانچی در پاسخ به سوالی مبنی بر شفافیت امور مالی در این دانشگاه، گفت: اموال دانشگاه آزاد اسلامی حق‌الناس است، بنابراین با تمام توان در راه حفظ این اموال تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حسابرسی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در کمیسیون‌های دائمی استان و هیات امنای استان‌ها در حال بررسی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی مطالبه‌گر حق مردم حتی برای یک ریال هستیم، تصریح کرد: در صورت اتمام حسابرسی‌ها تا پایان سال، گزارشی از شفافیت مالی دانشگاه ارائه خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم وجود شفافیت در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: شفافیت تضمین‌کننده بقای هر مجموعه‌ای است و در این راه تلاش خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در فراخوان جذب امسال مقرر شده هزار نفر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی جذب شوند. در این راستا هیات مرکزی جذب دانشگاه تشکیل و هیات مرکزی جذب دانشگاه، هیات‌های اجرایی جدید را به هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد.

طهرانچی عنوان کرد: پس از تصویب هیات‌های اجرایی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، فراخوان‌های جذب دانشگاه به این هیات‌ها ارجاع داده می‌شود و افراد به عنوان عضو هیات علمی جذب دانشگاه خواهند شد.

وی با اشاره به روند انتصابات در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیچ‌گونه عزل و انتصابی در این دانشگاه خارج از مقررات صورت نگرفته، البته دانشگاه در تعامل کامل با تمام نهادها و کنشگران فعال اجتماعی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم استفاده از توان تشکل‌ها در واحدهای دانشگاهی گفت: تشکل‌های دانشجویی توانمند هستند و می‌توانند در صحنه فرهنگ و علم، نقش‌آفرینی درستی داشته باشند.

در ابتدای این نشست اعضای شورای مرکزی اتحادیه‌های دانشجویی کشور و جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به بیان مطالبات، پیشنهادات و نظرات خود پرداختند.

تدوین بخشنامه­ های عفاف و حجاب، تخفیف شهریه برای ازدواج دانشجویی و موضوع‌ محور کردن پایان‌نامه‌ها، لزوم تشکیل هیأت اندیشه‌ورز متشکل از دانشجویان فعال، ایجاد بنیاد نخبگان فعالان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی، تحول و تغییر در فضای فرهنگی دانشگاه، لزوم ارتباط بیشتر مسئولان واحدها با تشکل‌های دانشجویی، لزوم اختصاص فضای مناسب به تشکل‌ها در واحدهای دانشگاهی، اختصاص بودجه فرهنگی به تشکل‌ها، مشارکت تشکل‌ها در حوزه‌های تصمیم‌گیری درخصوص امور زنان و خانواده، لزوم حمایت بیشتر از تشکل‌های دانشجویی، لزوم انتصاب افراد ولایت‌مدار و انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی و اختصاص دو واحد کارآفرینی به دروس دوره تحصیلات تکمیلی از جمله مباحث مطرح شده از سوی دانشجویان در این نشست بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز