خبرگزاری کار ایران

پزشکیان:

روند تغییر مدیریت باید از وزارت علوم آغاز شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۴۴۶

نائب رییس مجلس شورای اسلامی در پانزدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت گفت: چرا وقتی شغل و آینده‌ای برای دانشجو نداریم، این همه دانشجو تربیت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس در پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت گفت: بیشترین مشکلات ما این است که آدمی را تربیت می‌کنیم که نیازی به آن نیست و مهارت ندارد.

وی ادامه داد: معتقدم باید از دانشگاه روند تغییر مدیریت را آغاز کنیم و همچنین از وزارت علوم که گسترش دهنده علم است، این تغییر مدیریت آغاز شود.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۲۷۰۰ دانشگاه در کشور داریم که تعداد زیادی دانشجو در آنها تحصیل می کنند و بعد به جامعه تحویل داده می‌شوند. چرا وقتی شغل و آینده‌ای برای دانشجو نداریم این همه دانشجو تربیت می‌کنیم وقتی جوان از دانشگاه وارد جامعه می‌شود و کاری برای او نباشد و مهارت لازم را نداشته باشد، افسرده می‌شود.

او افزود: اینکه حرف خوب بزنیم اما در اجرا درست عمل نکنیم آن مدیریت را به افتضاح کشانده‌ایم. یک عمر از صداقت و درستی حرف می‌زنند، اما در عمل هیچ. اینکه مدام بگوییم و حرف بزنیم فایده ندارد، البته حرف زدن مالیات ندارد.

وی با بیان اینکه جهل باعث می شود دعواها زیاد شود، تصریح کرد: ظلمی بالاتر از این نیست که نتوانیم حرف درست بزنیم و ظلمی بالاتر از این نیست که حرف درست به ما بزنند اما در مقابل آن بایستیم و آن را نپذیریم.

پزشکیان ادامه داد: اگر جسارت این را داشتیم که به دنبال بهترین برویم قطعا بهترین پیدا خواهد شد در صورتی که انگیزه آن را داشته باشیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: به من می‌گویند مدام نقد می کنی و نقش اپوزیسیون را داری. ما وقتی می خواهیم به خودمان نمره بدهیم از 100، 200 می دهیم تازه می گوییم ما خیلی خوبیم. زمانی می توانیم خودمان را بالا بکشیم که به وضعیت موجود نقد داشته باشیم البته به معنی این نیست که تلاش نکردیم اما به معنی این است که می توانیم بهتر از این رفتار و سیاستگذاری کنیم. باید وضعیت موجود را با دیده نقد بنگریم و نقد را بشنویم.

پزشکیان گفت: سیستم نظارتی ما سیستم مچ گیری است از صدا و سیما گرفته تا غیره همیشه برای حل مشکلات به دنبال مقصر هستیم در حالی که در مدیریت باید به دنبال حل مشکل بود نه مقصر. سیستم داده های مملکت را اگر درست کنیم به سادگی کسی نمی تواند دزدی کند رشوه بگیرد و تخلف کند. در کشورهای دیگر اگر هزار دلار به حساب کسی وارد شود باید پاسخگو باشد اما در کشور ما مبالغ بسیاری جابجا می شود و کسی پاسخگو نیست. در جامعه ما حتی مبالغی گم می شود و همه این اتفاقات به دلیل نبود سیستم داده است. مدیریت بدون نظارت و داده معنایی ندارد داده های درست باید در اختیار افراد کارشناس قرار بگیرد اما ما هنوز به این علم نرسیدیم که باید هر چیزی را در اختیار کارشناس آن قرار دهیم. اما ما در یک جلسه درباره اقتصاد فرهنگ واجتماع ... تصمیم می گیریم و بعد با مشکل مواجه می شویم. مشکل را باید حل کرد و نباید به دنبال مقصر بود مشکلات در این روشهای غیرعلمی و غیرکارشناسی است که در آن حرکت می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز