خبرگزاری کار ایران

سالاری در جمع خبرنگاران:

صدور پروانه برای مجتمع‌های تجاری در تهران برمبنای درآمدزایی صرف است / طرح الزام شهرداری تهران به تعیین عملکردهای مجاز را مجددا با رویکردی دیگر مطرح می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۲۴۵

محمد سالاری با اشاره به اینکه صدور پروانه برای مجتمع‌های تجاری در تهران برمبنای درآمدزایی صرف است، گفت: با وجود اینکه طرح الزام شهرداری تهران به تعیین عملکردهای مجاز در جلسه امروز رای نیاورد، مجددا آن را با رویکردی دیگر مطرح می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، عضو شورای شهر تهران در حاشیه جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در جلسه شورای شهر تهران طرح الزام شهرداری تهران به تعیین عملکردهای مجاز به استقرار در طرح‌های مگامال‌ها و مجتمع‌های عظیم تجاری مورد بررسی قرار گرفت و در فرآیند بررسی محتوای طرح متاسفانه کلیات آن به صورت لب مرزی رای نیاورد. دلیل اصلی آن عدم آگاهی کامل همکاران در شورا بود و قطعا این را پیگیری می‌کنیم و با یک رویکرد دیگری مطابق با آیین‌نامه شورا در صحن مطرح می‌کنیم.

محمد سالاری افزود: بر اساس ارزیابی‌هایی که کمیته معماری انجام داده در طی سال‌های گذشته، بعد از ابلاغ طرح جامع که سال 84 بوده، از 48 هزار و 407 پارتلی که وجود دارد 7 درصد آن مجوز افتتاح مجتمع‌های تجاری گرفته است و این معضلی است که در شهر تهران به خصوص در مناطق شمالی و غربی تهران با آن مواجه هستیم و اساسا ساخت مال‌ها و مگامال‌ها و مجتمع‌های چند منظوره که در دنیا فرصت تلقی می‌شود، در شهر تهران به یکی از تهدیدات جدی تبدیل شده است و یکی از اعتراض‌های عمومی مردم مربوط به چرایی دادن این مجوزهاست.

وی گفت: رویکرد صدور پروانه برای این مجموعه‌ها در سال‌های گذشته و الان مبتنی بر درآمدزایی صرف است. در این طرح‌ها باید پیوست‌های ترافیکی، اجتماعی، زیست‌محیطی و شهرسازی مورد توجه قرار گیرد و مبتنی بر نیازسنجی محله باید به اینها مجوز بدهند. اما متاسفانه شهرداری‌ها مجوزها را می‌دهند و در واقع این سرمایه‌گذار است که تشخیص می‌دهد که چه فعالیتی را در این مجتمع‌ها مستقر کند.

سالاری افزود: به موجب یکی از بندهای طرح تفصیلی شهرداری تهران مکلف بوده که حداکثر بعد از این طرح، نسبت به تعیین عملکردهای مجاز به استقرار عمل کند. وقتی مجوز یک مال یا یک مجتمع تجاری را می‌دهد بگوید چه طیفی از کاربری‌ها را می‌تواند مستقر کند تا کاربری‌های نامتجانس مستقر نشود.

وی تصریح کرد: متاسفم این طرح با یک امضا کمتر رای نیاورد من با همکاران صحبت می‌کنم چرا که یکی از مطالبات جدی شهروندان تهرانی طرح ساماندهی مگامال‌ها و مجتمع‌های بزرگ تجاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز