خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورا تاکید شد؛

لزوم تسریع در ارائه لایحه ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۹۷۹

عضو شورای شهر تهران بر ضرورت تسریع در ارائه لایحه برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صدراعظم نوری در جلسه صدو ششم شورای شهر تهران با اشاره به آتش‌سوزی برج‌ تجاری_اداری رزمال گفت: در تاریخ ١٤ آذرماه ٩٧ در ساختمان 25 طبقه در حال ساخت رزمال با کاربری تجاری و اداری آتش‌سوزی رخ داد که متاسفانه باعث سوختگی و دودگرفتگی 26 نفر از کارگران کارگاه مربوطه شد و مشابه حادثه حریق در برج بدون پایان کار پارامیس در تاریخ 31 تیرماه سال جاری، به علت عدم توجه به ضوابط و مقررات ایمنی در دوره ساخت ساختمان در کارگاه ساختمانی رخ داد.

وی ادامه داد: مجددا بر لزوم استفاده از ظرفیت ماده 96 قانون کار برای پلمپ کارگاه های ساختمانی فاقد ایمنی که در حوزه مسئولیت اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی جهت کاهش تعداد اینگونه حوادث تاکید می کنم.

نوری با اشاره به لزوم تسریع در ارایه لایحه مصوبه الزام شهرداری تهران به ارایه «لایحه برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه شهر تهران،اظهار کرد: انتظار می رود که در لایحه مورد نظر برنامه منسجمی برای ملزم کردن مالکان ساختمانهای بلندمرتبه به خودایمن کردن ساختمانها چه در دوره ساخت و چه در طول دوره بهره برداری به خصوص در کاربری های مختلط تجاری-اداری و مگامال ها که محل تردد عموم شهروندان هستند به شورای اسلامی شهر تهران ارایه شود.

همچنین آرش حسینی میلانی در ادامه این جلسه نسبت به حمایت و حفاظت از درختان خیابان ولیعصر تذکر داد و گفت: باید گزارش حفاطت از درختان به صورت مستمر به شورا ارائه شود که متاسفانه در زمان خود ارسال نشده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: سازمان بوستان های شهرداری باید گزارش دهد که تاکنون برای شناسنامه درختان خیابان ولیعصر چه اقداماتی انجام داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز