خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی:

تحقق هوشمند سازی یکپارچه از اهداف شورای پنجم است

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۸۸۵

رئیس شورای شهر تهران تحقق هوشمند سازی یکپارچه را از اهداف شورای پنجم دانست.

به گزارش ایلنا بعداز ظهر امروز محسم هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و بهاره آروین، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند میزبان اتحادیه کسب کارهای اینترنتی  و شرکت های برتر این حوزه در شورای شهر تهران بودند و به صورت رودررو در جریان دغدغه ها و چالش های این حوزه در شهر تهران قرار گرفتند.

محسن هاشمی در ابتدای این جلسه به بیان اقدامات مدیریت شهری در حوزه هوشمند سازی پرداخت و گفت: استقرار یکپارچه هوشمند سازی از اهداف مدیریت شهری است و اگر بتوانیم کاری را در این حوزه انجام دهیم، وجه مثبتی برای شهر تهران در عرصه بین المللی خواهد بود.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از  ۱۷۰ سامانه بر خط در شهرداری تهران به کارگیری شده است اما آنچه قرار است از این پس مورد توجه قرار گیرد جنبه های تعاملی با مردم از طریق ارائه اطلاعات قابل تغییر و زنده است که هنوز پیشرفت لازم را برای استفاده مردم نداشته است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: موضوعات مرتبط با هوشمند سازی در برنامه سوم توسعه شهر تهران خواهد آمد و هم اکنون اهداف کیفی و کلان آن مشخص شده و پروژه هایی در این حوزه تعریف شده است.

 بهاره آروین، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران هم در این جلسه گفت: فعالیت در حوزه کسب و کارهای اینترنتی و تسهیل سازی این فعالیت ها دارای ثمرات مثبتی برای شورای شهر به عنوان نهاد سیاستگذار، شهرداری به عنوان نهاد مجری، بخش خصوصی برای انجام فعالیت های اقتصادی و  شهروندان به لحاظ گره گشایی از کارهای آنها است.

وی اظهار داشت: رویکرد شورای پنجم به حل مسائل مردم از طریق خود مردم است و اعتقاد داریم که این شیوه نسبت به تصمیم گیری متمرکز و از بالا به پایین بسیار راهگشا است.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش به موضوع داده های باز (اپن دیتا) اشاره کرد و گفت: به نظر من موضوع داده های باز از اولویت های شورای پنجم است و سازمان فن آوری اطلاعات شهرداری تهران و شورای شهر تهران به طور مشخص آن را پیگیری می کنند.

وی همچنین به کمک متقابل شورا و کسب و کارهای اینترنتی اشاره کرد و گفت: همانگونه که تصمیمات شورا به عنوان نهاد سیاستگذار می تواند کسب و کارهای اینترنتی را تسهیل کند، داده های جمع آوری شده این کسب و کارهای ناشی از فعالیت در حوزه فضای مجازی نیز می تواند شورا را در تصمیم گیری واقع بینانه کمک کند.

وی اظهار داشت: باید در تعامل با کسب و کارهای اینترنتی به سمتی برویم که داده هایی که از این کسب و کارها دریافت می شود مدیریت شهری را مدیریت شهری را به سمت حل مشکلات هدایت کند همچنین  مدیریت شهری نیز بداند که کدام قوانین در حوزه تسهیل کسب و کارها در شهر باید مورد تصحیح قرار گیرد.

آروین افزود: به نظر می رسد این نوع نگاه سه جانبه که متشکل از مدیریت شهری، کسب و کارهای اینترنتی و مردم است می تواند پاسخگویی بهتری نسبت به نگاه بودجه گیری واحدها بابت انجام ماموریت ها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز