خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حج آبرومندانه‌ای را پشت سر گذاشتیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۷۸۹

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حج امسال به دلیل گرانی ارز مشکلات خاصی داشتیم، اما بحمدالله حج آبرومندانه‌ای را پشت سر گذاشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ سیدرضا صالحی در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان حج و زیارت گفت: حج قدرت داشته و دارد تا بعد فردی زندگی انسان را در حوزه رفتار معرفت و سلوک درونی و معنوی متحول کند. همچنین حج می تواند در بعد گروهی نیز تاثیرگذار باشد. باید فرصت‌های حج را بر توسعه محلی، ملی و منطقه‌ای ببینیم. همچنین حج می تواند روابط ملتها را بهتر کرده و سوءتفاهم‌ها را برطرف کند.

وی ادامه داد: معتقدم اینکه در نظام جمهوری اسلامی سازمان حج و زیارت شکل گرفت برخواسته از این نگاه بود که حج را صرفا یک سیاحت کوتاه مدت نمی‌بینیم بلکه حج را بستر ارتقای فردی و اجتماعی دانسته که در حوزه بین الملل می‌تواند باعث ارتقای تعامل میان کشورها شود.خوشبختانه تجربه چهل ساله نشان می‌دهد مسیر خوبی را پیش آمدیم البته با قله نیز فاصله داریم.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر اتفاقات خوبی رخ داد، اینکه در شرایط سخت و دشوار آقای محمدی مسئولیت را برعهده گرفت و با همتی که آقای محمدی و حجت الاسلام قاضی عسکر داشتند، این مسیر پرابهام را به فضای روشن‌تری رساند. فضای خاصی در آن دوران وجود داشت. علیرغم همه این مسائل با حمایت مقام معظم رهبری و رییس جمهور و وزیر فرهنگ وقت و تلاش خاص آقای محمدی ما حج باعزت، امنیت و رفاه نسبی در دو سال گذشته داشتیم و این اتفاق ساده ای نبود و مدیریت سنگینی در پشت این موضوع وجود داشت.

وی ادامه داد: اینکه بتوان مسائل پیچیده پشت صحنه را پشت سر گذاشت، اما فضای بیرون را متلاطم نکرد، از شاخصه های آقای محمدی بود. در حج امسال به دلیل گرانی ارز مشکلات خاصی داشتیم اما بحمدالله حج آبرومندانه ای را پشت سر گذاشتیم. در این مدت آقای محمدی بارها تقاضا کردند که شخص دیگری مسئولیت سازمان را برعهده بگیرد. البته شرایط سازمان شرایط خاصی بود که به راحتی امکان جایگزینی نبود. قانون بازنشستگی فرصتی را برای ما و سازمان حج و زیارت ایجاد کرد.

وزیر ارشاد خاطر نشان کرد: ما در شرایط سخت ارتباط خارجی هستیم که شرایط خاصی را برای ما ایجاب کرده است. آقای رشیدیان سابقه طولانی مدیریتی دارند که فرصت‌های گره‌گشایی در بحران را به ایشان می‌دهد و ما در این شرایط به چنین مدیری نیازمندیم که بتواند در بحران تصمیم گیری کند و البته دو حوزه حج و زیارت دو موضوع جداگانه است که ایشان نسبت به هر دو شناخت کامل دارند.امیدواریم بتوانیم حج را با شکوفایی بیشتر پیش ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز