خبرگزاری کار ایران

رییس سابق سازمان حج و زیارت:

تلاشی برای تصدی مسئولیتم نکردم

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۷۳۴

رییس سابق سازمان حج و زیارت گفت: هیچگاه برای تصدی این مسئولیت تلاش نکردم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید محمدی، رییس سابق سازمان حج و زیارت در مراسم تکریم و معارفه رییس جدید این سازمان گفت: حدود دوسال قبل این مسئولیت سنگین به من سپرده شد و امروز در حالی آن را واگذار می کنم که با لطف خدا و تلاش همه شاهد برگزاری دو حج موفق بودیم که موجب رضایت زائران بود.

وی با بیان اینکه هیچگاه برای کسب این مسئولیت تلاش نکردم، خاطرنشان کرد: بعد از حج 96 خواستم مسئولیت تغییر کند و دلایل خود را هم داشتم، حضور در این مسئولیت مسیری است که خدا مقدر کرده است و باید با خالصانه کارکردن کارنامه درخشانی هم پیدا کرد.

رییس سابق سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در شرایطی مسئولیت را پذیرفتم که روابط قطع بود و فاجعه منا سایه سنگینی برای مردم داشت و وحشت از نبود امنیت وضعیت بسیار سختی را ایجاد کرده بود حجت الاسلام قاضی عسکر تلاش کرد فضای داخل را مساعد کند و ما تلاش کردیم خواسته های جمهوری اسلامی ایران برآورده شود.

محمدی با بیان اینکه حج و زیارت خانه خدا حاصل یک کار جمعی است، تصریح کرد: حج یک مجموعه بزرگی است که حاصل زحمات همه دستگاههای مسئول است. اما مجموعه کارگزاران حج و زیارت یک مجموعه انسانی در اختیار حج و زیارت نیست بلکه یک ظرفیت بزرگ برای پیشبرد اهداف سازمان و خدمت به زائران است و نقش جدی در حوزه حج و عتبات به این مجموعه داده شده است.بنابراین بخش عمده موفقیت های حاصل شده مرهون حضور جدی و پررنگ کارگزاران است البته ما هم در خصوص آموزش به آنها تلاش کردیم.

وی با اشاره به اینکه قانون‌مداری در این مدت سرلوحه بود، گفت: تصمیم گیری ها قانونمند شد و از اخذ تصمیمات فردی در این مدت خارج شدیم و معتقدیم اگر برنامه ای قرار است به درستی انجام شود باید به درستی برنامه ریزی شود که با جلسات کارشناسی این امر محقق شد. به نیروهای سازمان نگاه ویژه داشتیم و در این دوره برای حوزه مدیران از نیروهای سازمان استفاده کردیم، البته هزینه هم دادیم چون برخی ها دوست داشتند افراد آنها مدیر شوند که ما قبول نکردیم.

وی ادامه داد: جوان گرایی در عرصه کارگزاران و ارتقای پلکانی از دیگر اقدامات ما بود که آثار پربرکتی هم داشت. دفاع و صیانت از حقوق دفاتر زیارتی را وظیفه خود می دانستیم تا دیگران به طورغیرقانونی وارد نشوند، البته درحوزه عتبات با این موضوع روبرو هستیم، اقدامات خوبی در حوزه دولت الکترونیک داشتیم. مستندسازی از دیگر اقدامات ما در سازمان بود و اطلاع رسانی و برای ارتباط با مردم تلاش بسیاری شد توجه به بازنشستگان و معیشت آنها نیز از دیگر اقدامات ما بود تا در این شرایط بد اقتصادی کمک حال بازنشستگان باشیم.

او ادامه داد: در اربعین امسال یک میلیون و 850 هزار نفر به صورت متمرکز ویزا دریافت کردند و در برخی شهرها روزانه ویزا صادر می شد.

وی ادامه داد: در خصوص حج 98 قطعا مشکل چندانی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز