خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران:

نسخه بازآرایی برنامه سوم توسعه پایتخت تقدیم شورای شهر تهران شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۸۸۳

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران از تقدیم نسخه بازآرایی‌شده برنامه سوم توسعه شهری به شورای شهر تهران خبر داد و گفت: این نسخه پس از انجام اصلاحات ضروری، در پنج فصل و در قالب 78 ماده تنظیم شده است.

به گزارش ایلنا، سکینه اشرفی با اشاره به تلاش چند هفته‌ای معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران برای بازآرایی برنامه سوم توسعه شهر تهران گفت: در راستای تقدیمِ لایحه برنامه سومِ توسعه شهر تهران به شورای اسلامی در مهرماه ۱۳۹۷، لزوم ایجاد تغییراتی در ساختار و متن لایحه به منظور انطباق با ادبیات برنامه‌ریزی، پیوند اجزای برنامه با اسناد بالادست شهر تهران و اولویت‌های شهری و توجه به مسئولیت و مشارکت ذینفعان در اجرای برنامه و تکالیف آنها احساس می‌شد که بر همین اساس بازآرایی لایحه برنامه سوم را با هدف افزایش سطح قابلیت اجرایی آن در دستورکار شهرداری تهران قرار گرفت.

وی به بررسی مجدد لایحه در جهت هم‌راستایی مواد با چشم‌انداز و اهداف راهبردی طرح جامع شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت: در این مرحله پیوستگی مواد و احکام با چشم‌انداز شهر تهران، بررسی و در قالب فصل‌بندی جدید بر اساس آرمان‌های یک شهر مطلوب که در طرح جامع به آن اشاره شده، سازمان‌دهی شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه احکام برنامه در 5 فصل و در قالب 78 ماده تدوین شده است، تصریح کرد: «نظام مدیریت و خدمات کارآمد در حکمروایی شهری»، «شهر زیست‌پذیر»، «پایداری اجتماعی و فرهنگی با شهروندانی مشارکت‌جو»، «ایمنی و افزایش تاب‌آوری» و «مدیریت، راهبری و پایش برنامه» عناوین فصول برنامه جدید ارائه شده به شورای شهر تهران است.

اشرفی، موضوع تطبیق برنامه با قوانین و احکام بالادستی را هم مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بیش از 150 قانون و مقررات کشور احصاء و مورد مطالعه قرار گرفت و در جلسات کارشناسی با کمیته‌های تخصصی مرتبط، تمامی احکام لایحه با این قوانین و مقررات تطبیق داده شد.

وی ترسیم ماتریس تعیین وظایف دستگاه‌های اجرایی در حوزه مدیریت شهری را یکی دیگر از ویژگی‌های بازآرایی برنامه سوم دانست و ابراز داشت: بیش از 30 دستگاه اجرایی دارای حیطه مسئولیت بسیار گسترده در مدیریت شهری هستند. این امر نشانگر این موضوع است که پیچیدگی و چند بعدی بودن فعالیت‌های حوزه مدیریت شهری صرفاً از طریق تدوین برنامه پنج ساله شهر تهران و درگیرشدن شهرداری تهران، به تنهایی امکان‌پذیر نیست و نیاز به افزایش هماهنگی و سطح مداخله سایر دستگاه‌های اجرایی ضروری می‌نماید.

معاون شهردار تهران ادامه دادد: تمامی پیشنهادهای ارائه شده توسط اعضای محترم شورای شهر تهران، در برنامه جدید مورد توجه قرار گرفته و در هر بخشی که نظرات اعمال شده، به منظور اطلاع اعضا، قسمت درج پیشنهاد در برنامه مورد اشاره قرار گرفته است.

اشرفی ابراز امیدواری کرد که با همکاری اعضای شورای شهر، این برنامه هرچه سریعتر تصویب شده تا شهرداری تهران بر اساس آن، اقدام به تدوین بودجه سال آینده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز