خبرگزاری کار ایران

علی اصغر پیوندی:

سوانح جاده‌ای سالانه عده زیادی از ایرانی‌ها را به کام مرگ می‌برد

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۴۳۰

رییس جمعیت هلال‌احمر در یادداشتی نوشت: سوانح جاده‌ای و ترافیکی سالانه عده زیادی از ایرانی‌ها را به کام مرگ فرو می‌برد.

به گزارش ایلنا، متن یادداشت علی‌اصغر پیوندی به این شرح است:

«داوطلبان، جوامع تاب‌آور می‌سازند» این شعار بین‌المللی روز جهانی داوطلب است؛ پنجم دسامبر(۱۴آذر) روزی است که از سوی سازمان ملل به این عنوان نام‌گذاری شده و یکی از روزهای مهم بین‌المللی در دنیا محسوب می‌شود. انتخاب هوشمندانه این شعار نشان می‌دهد که مخاطرات در جهان امروز تا چه میزان افزایش‌یافته و نقش داوطلبان در تاب‌آوری برابر این خطرات چقدر می‌تواند مهم و سرنوشت‌ساز باشد.

انسان‌های نیکوسرشت همیشه و همه‌جا در زمان نیاز به خدمات انساندوستانه و حمایت از تمام مخلوقات الهی و برای توسعه و آبادانی زمین و سلامت و سعادت بشریت در شرایط عادی و یا اضطراری آماده فعالیت داوطلبانه و خدمت صادقانه هستند. فرهنگ کار داوطلبانه از ازل در فطرت و نهاد انسان‌های آزاده در همه کشورها و دوره‌ها و تحت هر شرایطی وجود داشته و تا ابدیت نیز جاری خواهد بود، کافی است آگاهی از نیاز و شرایط مناسب برای ارائه خدمت و حمایت مهیا باشد. کافی است آموزش و آگاهی و دغدغه در زمینه مشکلات و راهکارهای قابل اجرا توسط داوطلبان و نیکوکاران به جامعه اطلاع‌رسانی شود. کافی است همه ما بیشتر از جایگاه و نقش خود به عنوان داوطلب و همچنین تاثیر و نتیجه فعالیت داوطلبانه خود ولو کوچک و محدود به عنوان نیروهای پیشگام و آماده خدمت به همه نیازمندان و همه مخلوقات الهی آگاه باشیم.

در فرهنگ ملی و اسلامی ما کار داوطلبانه و خدمت بی‌چشمداشت به هم نوع در ردیف بهترین اعمال قرار گرفته است و امروز میهن عزیزمان ایران بیش از هر زمان دیگر نیازمند فعالیت و همکاری داوطلبانه تک‌تک ماست. جامعه ایران به ویژه گروه‌های در معرض آسیب نیازمند توجه ویژه هستند.

امروز جامعه بیماران خاص و سخت درمان نیازمند توجه ویژه و حمایت بیشتر برای تامین دارو و درمان هستند. خدماتی که به دلیل تحریم¬های ضدانسانی و با نقاب‌های بزک شده در پشت واژه‌های دروغین نبود تحریم دارو و نیازهای بهداشتی و درمانی بشردوستانه سخت تر از گذشته در دسترس بیماران و خانواده آنها قرار می‌گیرد.

امروز کم‌آبی و تبعات خشکسالی روز به روز افزون‌تر می‌شود و تلاش برای کاهش این تبعات، صرفه‌جویی و کمک به آسیب‌دیدگان از خشکسالی نیازمند همت داوطلبانه است. اکنون محیط زیست ما در معرض انواع آلودگی‌های انسانی و صنعتی قرار دارد و بدون ایجاد یک فرهنگ دوستدار محیط زیست توسط داوطلبان، زندگی و حیات ما و آیندگان دچار اختلال اساسی می‌شود.

امروز سوانح جاده‌ای و ترافیکی سالانه عده زیادی از ایرانی‌ها را به کام مرگ فرو می‌برد و خانواده‌های بسیاری را اسیر معلولیت می‌کند. بی‌شک بدون همت همگانی و فرهنگسازی عمیق نمی توان از بار این مصیبت کاست.

امروز نیاز است تک‌تک ما داوطلبان عزم و تلاش و همت و اندیشه خود را برای ساختن جوامعی شکیباتر معطوف کنیم. ما می‌توانیم جهانی بهتر را برای همه انسان‌ها و همه آنها که نیازمند کمک و حمایت و همیاری داوطلبانه ما هستند، فراهم سازیم.

ما می‌توانیم با داوطلب بودن و ترویج فرهنگ کار داوطلبانه به ساختن جامعه تاب‌آور در برابر همه سختی‌ها و مشکلات کمک کنیم. این یک هدف جهانی است و ربطی به کشور خاصی هم ندارد، اما مطمئنا در شرایط امروز، جامعه ما به تلاش برای تحقق آن بیش از هر زمان دیگری احتیاج دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز