خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان غذا و دارو:

پنی‌سیلین غیرمجاز در کشور وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۳۰۵

سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان پنی‌سیلین غیرمجاز در کشور وجود ندارد، گفت: داروی پنی‌سیلین تولید داخل است و بخش زیادی از مواد اولیه آن نیز در داخل کشور تولید می‌شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

کیانوش جهانپور (سخنگوی سازمان غذا و دارو) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به خبر استفاده از داروی پنی‌سیلین غیرمجاز در یکی از بیمارستان‌ها در اصفهان گفت: آن بیمارستان‌‌ خصوصی است و زیر نظر دانشگاه‌های علم پزشکی نیست، اما در هر صورت این خبر کذب است، چرا که داروی پنی‌سلین تولید داخل است و دارویی با عنوان مشابه پنی‌سلین هم نداریم.

وی ادامه داد: پنی‌سیلین در صورتی که برای بیمار عوارض داشته باشد، می‌تواند باعث شوک آنافیلاسکی داشته باشد که قاعدتا باید در همان اورژانس بیمارستان اقدامات لازم برای بیمار انجام شود و نباید به بیمارستان دیگری منتقل شود، چرا که فرصتی نیست.

سخنگوی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در صورتی هم که فردی شکایت داشته باشد، می‌تواند به نظام پزشکی و در صورتی که مشکلات دارویی داشته باشد به سامانه ۱۹۰ معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی پیام ارسال کند که البته تاکنون چنین پیامی دریافت نکرده‌ایم.

جهانپور در پاسخ به این سوال که آیا دارویی با عنوان پنی‌سیلین غیرمجاز در کشور وجود دارد، تصریح کرد: خیر، چنین چیزی وجود ندارد از آنجا که پنی‌سیلین یک داروی ارزان قیمت است، برای افرادی که انگیزه قاچاق دارو دارند، خیلی مقرون به صرفه نیست، از این دارو استفاده کنند و معمولا داروهای برند گران قیمت را جعل یا قاچاق می‌کنند.

وی ادامه داد: داروی پنی‌سیلین تولید داخل است و بخش زیادی از مواد اولیه آن نیز در داخل کشور تولید می‌شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد، البته همیشه در بزنگاه‌هایی که تحریم هستیم، شایعاتی مبنی براینکه با مشکلاتی مواجه هستیم مطرح می‌شود. در سال‌های قبل نیز با چنین شایعاتی در فضای مجازی مواجه بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز