خبرگزاری کار ایران

با موضوع تهران شهر بدون پلاستیک؛

چهل و یکمین جلسه کمیته سلامت شورای شهر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۹۲۰

صبح امروز چهل‌ و یکمین جلسه کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با موضوع تهران شهر بدون پلاستیک با حضور رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، اعضای کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر، رئیس میادین میوه و تره‌بار، مدیرکل سلامت شهرداری تهران، مدیرکل اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برگزار شد و حاضران در این جلسه به بیان دیدگاه‌ها و گزارشی از عملکرد خود در یک ماه اخیر خود پرداختند.

به گزارش ایلنا، در این جلسه مقرر شد، کمیته‌ای زیر نظر اداره سلامت شهرداری تهران برای پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات کمپین نه به پلاستیک تشکیل شود، تا برنامه‌ریزی و نظارت در این حوزه توسط آن کمیته انجام و دبیرخانه این کمیته در اداره سلامت آغاز به کار کند. 

همچنین مطابق صحبت‌های نماینده‌گان فروشگاه‌های زنجیره‌ای حاضر در این جلسه، اگر قرار بر کاری همگانی و متحد در بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای کاهش مصرف پلاستیک باشد، باید هماهنگی کامل بین این فروشگاه‌ها وجود داشته باشد؛ مطابق همین مساله مقرر شد کمیته‌ای متشکل از نماینده فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتحادیه‌ها در کمیته برنامه‌ریزی تشکیل شود تا مصوبات این کمیته به صورت هماهنگ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اجرا گردد. تا اگر بناست اقدامی در زمینه فرهنگسازی و یا کاهش ارائه کیسه پلاستیکی به مشتریان صورت پذیرد، به صورت یک پارچه انجام شود. 

در زمینه اطلاع‌‌رسانی مقرر شد، در صورت تشکیل شدن کمیته در اداره سلامت شهرداری تهران، ارتباط مستمر با کمیته اطلاع‌رسانی کمیته سلامت برقرار شود تا با هماهنگی هرچه تمام‌تر در تسریع کاهش مصرف پلاستیک گام برداشته شود. 

قرار شد صداوسیما و اتحادیه‌ها به جلسات جداگانه‌ای دعوت شوند تا در زمینه فرهنگسازی تصمیماتی اتخاذ شود. همچنین حضار برای برگزاری یک نشست خبری برای ارائه گزارش از عملکرد تهران شهربدون پلاستیک به توافق رسیدند.

در پایان این جلسه، ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران اظهار امیدواری کرد: همه تلاشمان را بکنیم تا روزی در زمینه کاهش مصرف پلاستیک پیشرو شویم. ما قانون و لایحه کم نداریم و می‌توانیم از همان مفاد لوایح برنامه‌های پنجم، ششم و سوم که در حال نگارش است استفاده کرده تا این کمپین را پیش ببریم. 

وی ادامه داد: من از همه خواهش می‌کنم که به کمپین تهران شهر بدون پلاستیک بپیوندند و با پیوستن به رسانه‌های مجازی این کمپین در تلگرام و اینستاگرام به ما در رساندن صدای این کمپین به گوش عموم جامعه کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز