خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت به‌مناسبت روز جهانی معلولان مطرح کرد؛

ضرورت تسری خدمات توان‌بخشی در تمامی سطوح نظام سلامت

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۵۳۶

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همزمان با فرا رسیدن ۱۲ آذر و روز جهانی افراد دارای ناتوانی، پیامی صادر کرد.

گزارش ایلنا، متن این پیام به شرح زیر است:

۱۲ آذر مصادف با ۳ دسامبر، روز جهانی افراد دارای ناتوانی است؛ این نام‏گذاری در سال ۱۹۹۲ توسط سازمان ملل متحد و بر اساس یک توافق بین‎المللی صورت گرفت و از آن پس، همه ساله در همه کشورها این روز گرامی داشته می‎شود. یکی از مهمترین دلایل این توجه جهانی، افزایش درک جوامع نسبت به مسائل مرتبط با ناتوانی و معلولیت همنوعان و بسیج عمومی برای حمایت از عزت، احقاق حقوق و افزایش رفاه اجتماعی کم‌توانان و ناتوانان است.

این روز همچنین فرصت مغتنمی است برای توجه بیشتر به ایجاد فرصت‎های برابر و فراهم کردن فضای مشارکت افراد دارای ناتوانی در کاهش موانع اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... در مسیر فعالیت این گروه در جامعه.

در همین راستا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سال‎های اخیر، برای ارائه خدمات گوناگون در سطوح مختلف پیشگیری، درمان و درمان‌های تخصصی، برنامه‎ریزی‎های متعددی انجام داده و از سوی کارشناسان و مجریان، تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است. البته نتایج این تلاش‎ها هنوز به حد کفایت نرسیده و بین وضعیت مطلوب و موجود فاصله بسیاری وجود دارد؛ لذا برای حرکت سریع‎تر در این مسیر، ضروری است خدمات توانبخشی در تمامی سطوح نظام سلامت تسری پیدا کند و با برقراری پیوندی مستحکم میان برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سایر وزارتخانه‎ها و دستگاه‎های دولتی و غیردولتی مرتبط، در قالب یک عزم ملی، خدمات این حوزه گسترش یابد.

بدون شک حضور فعال و مشارکت افراد دارای ناتوانی، خانواده‎های ایشان و سازمان‎های مردم‌نهاد، در محقق شدن این امر مهم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اینجانب با آرزوی تحقق کامل برنامه‎های ارائه خدمات موردنیاز به هموطنان گران‎قدر دارای کم‎توانی و ناتوانی، این روز مبارک را به همه ایشان و خانواده‎های عزیز و صبورشان تبریک می‎گویم و از خداوند متعال می‎خواهم گام‎های ما را در راه خدمت‌رسانی به این عزیزان، بیش از پیش استوار فرماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز