خبرگزاری کار ایران

با همکاری اتحادیه اروپا؛

کنفرانس بین‌المللی «پژوهش در زمینه مهاجرت» برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۶۵۶

کنفرانس بین‌المللی «پژوهش در زمینه مهاجرت: چالش‌ها و تشریح راه حل‌ها» با همکاری اتحادیه اروپا و با حضور اشتفان شولتز سفیر اتریش در ایران در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این کنفرانس، دکتر هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان با تأکید بر گسترش دیپلماسی قوی علمی در این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از ۱۳ دانشگاه برتر ایران، آمادگی تعامل با دانشگاه‌های برتر دنیا را دارد.

وی به معرفی رشته‌های تحصیلی این دانشگاه پرداخت و افزود: دانشگاه اصفهان یکی از دانشگاه‌هایی است که در رشته‌های علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم انسانی دانشجویان ممتازی را به دنیا معرفی کرده است.

طالبی استحکام و گسترش دیپلماسی سیاسی را مبتنی بر تعامل علمی دانشگاه‌های دنیا دانست و گفت: دانشگاه اصفهان پتانسیل لازم به لحاظ برقراری دیپلماسی علمی پایدار با دیگر مراکز آموزش عالی دنیا را دارد.

وی پدیده مهاجرت را از ابعاد مختلف قابل بررسی دانست و تصریح کرد: ایران جایگاه خوبی در زمینه ارائه خدمات به مهاجران دارد و می‌تواند تجارب خود را با اتحادیه اروپا و در راستای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به اشتراک بگذارد.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به حضور سفیر اتریش و تعدادی از مسئولان و کارشناسان اتحادیه اروپا در این رویداد، خاطرنشان کرد: امید است برگزاری این کنفرانس، زمینه‌ساز اجرای طرح‌های مشترک پژوهشی بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران با اتحادیه اروپا درخصوص مهاجرت باشد.

اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران نیز ضمن تشریح چالش‌های مهاجرتی میان ایران و اتحادیه اروپا، هدف از برگزاری این همایش را به اشتراک‌گذاری تجربه‌ها، تعریف و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک و تجزیه و تحلیل داده‌ها دانست.

وی رسیدن به سیاست‌گذاری مشترک در مورد مهاجرت را از اهداف این کنفرانس عنوان کرد و گفت: در دیدارهای سال گذشته دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ۱۶ محور برای همکاری‌های مشترک بین ایران و اتحادیه اروپا مورد ارزیابی قرار گرفت، که یکی از آن‌ها مسئله مهاجرت بود.

شولتز، برگزاری این همایش را سرآغازی برای همکاری های مشترک درباره محورهای مذکور دانست و بر استحکام و استمرار آن تاکید کرد.

سفیر اتریش در تهران خاطرنشان کرد: ایران از سال ۲۰۱۲ به دو طرح تحقیقاتی اروپا با نام‌های افق ۲۰۲۰ و اراسموس پلاس وارد شده است که کنفرانس امروز در راستای طرح افق ۲۰۲۰ برگزار شده و مقرر شده است فردا نیز گردهمایی دیگری در خصوص طرح‌های پژوهشی مشترک بین ایران و اتحادیه اروپا و تبادل استاد و دانشجو در دانشگاه اصفهان برگزار شود.

وی کنفرانس مهاجرت را یک رویداد علمی مهم دانست و افزود: طرح‌های پژوهشی ارائه شده در این رویداد، چند روز آینده در اتحادیه اروپا بررسی و مسائلی مانند چالش‌ها، فرصت‌ها و راه حل‌های اساسی درباره مهاجرت‌های قانونی و غیرقانونی، شبکه‌سازی در ابعاد مختلف و تبادلات بین‌المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سید کمیل طیبی مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اصفهان نیز در این کنفرانس اظهار داشت: این کنفرانس با همکاری اتحادیه اروپا، در قالب طرح ' افق ۲۰۲۰ ، برنامه کاری برای تحقیق و نوآوری ' (HORIZON ۲۰۲۰) و با توجه به اهمیت موضوع مهاجرت برگزار می‌شود.

وی افزود: اتحادیه اروپا برنامه افق ۲۰۲۰ را با هدف ارتقای سطح علمی و توسعه فناوری در قالب طرحی ۶ ساله از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ میلادی در دست اجرا دارد که بیش از ۸۰ میلیارد یورو برای آن در نظر گرفته شده است و بر سه موضوع اولویت دار تمرکز دارد که شامل «تولید علم بسیار عالی به منظور تقویت سطح جهانی تعالی علمی اتحادیه و پژوهش اتحادیه وسیستم نوآوری رقابتی تر»، «پرورش رهبری صنعتی برای سرعت بخشیدن به توسعه فناوری برای حمایت ازکسب و کار و نوآوری» و «مقابله با چالش‌های اجتماعی و پوشش حمایتی فعالیت‌های زنجیره‌ای از مرحله پژوهش تا تولید و تجارت» است.

همچنین در این کنفرانس بین‌المللی بیش از ۲۰ مقاله در زمینه «مهاجرت: چالش‌ها و تشریح راه حل‌ها»، ارائه و مورد ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز