خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان امداد و نجات به ایلنا خبر داد:

ادامه جستجوها برای کشف اجساد سه مفقودی سیل/ امدادرسانی به ١۵٠ شهر و روستا

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۱۷۲

رییس سازمان امداد و نجات از سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان کشور خبر داد و گفت: جستجو برای پیدا شدن اجساد مفقودی همچنان ادامه دارد.

مرتضی سلیمی رئیس، سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات عملیات سیل و آبگرفتگی طی ۶ روز گذشته گفت: ١٧ استان اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، هرمزگان و همدان متاثر از سیل و آبگرفتگی هستند.

وی با اشاره به اینکه به ١٥٠ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون به ٥٥٨٨ نفر امدادرسانی شده و ٧٨ نفر به مناطق امن منتقل شده‌اند. همچنین برای ٤٦٨ نفر اسکان اضطراری فراهم شده است.

رییس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه پیدا شدن جسد یکی از مفقودین در رودبار چیره – فومن در استان گیلان تصریح کرد: نیروهای هلال احمر همچنان در جستجوی سه مفقودی دیگر هستند.

سلیمی با بیان اینکه از ٢٤٣ واحد مسکونی تخلیه آب انجام شده است، گفت: ٩ دستگاه خودرو که در مسیر سیلاب گرفتار شده بودند نیز در این عملیات رهاسازی شدند. همچنین در این عملیات ٢٠٩ تیم شامل ٨٩٩ امدادگر حضور داشتند.

وی با اشاره به اقلام توزیع شده بین سیل‌زدگان گفت: تاکنون ١٠٤ دستگاه چادر، ١٧٨٣ تخته پتو، ٦٤٥ تخته موکت، ٢٧٥٩ کیلوگرم نایلون، ٥٤٠ ست شست و شو، ٤٢٦ شعله والور و فانوس، ٣٣٦٥ قوطی کنسروجات، ٢٣٥ کیلوگرم برنج، ٦٥٠کیلوگرم حبوبات، ٨٠٠ کیلوگرم قند و شکر و ٢٨٥ کیلوگرم روغن توزیع شده است.

به گفته رییس سازمان امداد و نجات امدادرسانی در ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و جستجوی مفقودین در گیلان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز