خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران:

باید خیابان‌ها را از خودروها پس بگیریم

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۰۵۴

شهربانو امانی با اشاره به بازگشایی مسیر عابر پیاده در تقاطع ولیعصر (عج) گفت: باید خیابان‌ها را از خودروها پس بگیریم و خیابان‌ها باید در اختیار دوچرخه‌سواری و پیاده‌مداری قرار گیرند.

شهربانو امانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره بازگشایی مسیر در خط عابر پیاده تقاطع ولیعصر(عج) تهران گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا در شرایط موجود بحث انسان‌محوری و پیاده‌مداری را که در برنامه دوم توسعه شهر هم بود و چندین سال است کشورهای دیگر روی آن کار می‌کنند، در شهر تهران پیاده کنیم.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شورای پنجم شهر تهران براساس اهداف توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) کمیته‌ای دارد، اظهار کرد: باید خیابان‌ها را از خودروها پس بگیریم. خیابان‌ها باید در اختیار دوچرخه‌سواری و پیاده‌مداری قرار گیرند. بیش از ۱۱۷ سال خیابان‌ها در اختیار ماشین‌ها قرار گرفته و خصوصا در کلانشهرها و تهران، خیابان‌ها به پارکینگ بزرگ تبدیل شده‌اند؛ ضمن اینکه خودروها آلودگی ایجاد کرده‌اند.

امانی ادامه داد: ما هم قطعا معتقدیم فرهنگ مردم در یکی دو سال تغییر نمی‌کند اما همین که سیاستگذاری مبتنی بر این باشد که دوچرخه‌سواری را در اولویت قرار دهیم، پلیس هم در بازگشایی مسیرهای پیاده‌روی کمک می‌کند. اگر این عزم و اراده در بین تصمیم‌گیران وجود نداشته باشد، طبیعتا با ساختن زیرگذر، روگذر و رفع گره‌های ترافیکی و اتوبون‌های چندطبقه هم نمی‌توان مشکلات ترافیکی را حل کرد. تجربه نشان داده چنین اقداماتی هزینه‌های سنگینی بر دوش مدیریت شهری می‌گذارند.

وی افزود: من با تمام توان از بازگشایی مسیر در خط عابر پیاده چهارراه ولیعصر دفاع می‌کنم و امیدوارم پلیس هم با ما همراه شود. سالیان سال است در ارتباط با پیاده‌مداری در سطح تهران تلاش می‌شود و اگر مسیری بازگشایی شود، پشت آن نظر کارشناسی قوی است.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم تهران اضافه وزن دارند، گفت: یکی از علل مهم این امر کم‌تحرکی است. پیاده‌روی اثرگذارترین فعالیت در ارتباط با سلامت جسم و روح شهروندان است. باید سیاستگذاری‌ها به گونه‌ای باشد که استفاده از حمل و نقل عمومی‌نهادینه شود و برای شهروندان طی مسیر با خودرو شخصی صرفه نداشته باشد. متاسفانه بخش مهمی‌از عمر شهروندان تهرانی در ترافیک می‌گذرد. این افراد فکر می‌کنند با ماشین شخصی زودتر به مقصد می‌رسند؛ درصورتی که به علت ترافیک این امر محقق نمی‌شود.

امانی در پایان تاکید کرد: امیدواریم دولت همانطور که برای اولین بار یارانه بلیت اتوبوس را بنابر تعهد خود پرداخت کرد، یارانه بلیت مترو را هم پرداخت کند و برای تامین واگن‌های مترو که مناقصات ۶۳۰ عدد از آنها برگزار و قرارداد آنها بسته شده، از مدیریت شهری حمایت کند.

الهام فخاری (عضو شورای شهر تهران) دو روز پیش در خصوص بازگشایی عابر پیاده در تقاطع چهارراه ولیعصر و خیابان انقلاب در صفحه توییتر شخصی خود نوشت: به پیشنهاد گروه‌‌هایی همچون باهمستان و در راستای انجام شعار «شهر انسان‌محور»، با رایزنی و همراهی شهرداران منطقه‌های ۶ و ۱۱ و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، با همکاری و پیگیری ویژه معاونت شهردار منطقه ۶، چهارراه ولیعصر به طور موقت در محدوده خط عابر پیاده بازگشایی خواهد شد. پس از پایان دوره آزمایشی و با همکاری مردم در رعایت چراغ راهنما و قوانین ترافیکی این نرده‌ها را می‌توان برای همیشه برچید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز