خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

فرصت ۷۲ ساعته به بنیاد مسکن برای ارزیابی مناطق زلزله‌زده/رفع کدورت آب شرب تا پایان امشب

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۸۶۸

معاون وزیر کشور از فرصت ۷۲ ساعته به ارزیابان بنیاد مسکن برای ارزیابی خسارات وارده به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

 اسماعیل نجار (معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده گفت: از سطح شهر و مناطق روستایی اطراف بازدید‌هایی صورت گرفته و بحمدلله زندگی به صورت عادی در جریان است البته مردم نگرانی‌هایی دارند و چادرهایی را که در زلزله سال گذشته دریافت کرده‌بودند، دوباره برپا کردند.

وی با بیان اینکه مغازه‌ها باز است و مشکل خاصی وجود ندارد، ادامه داد: در سطح شهر تخریب جدی ندیدم البته ممکن است برخی از ساختمان‌‌ها خسارت‌های جزیی دیده باشند. در جلسه‌ای که ساعتی قبل در استان برگزار شد، تصمیم بر این گرفته شد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی ۷۲ ساعت بررسی‌های لازم را انجام داده و گزارش خود را در خصوص میزان خسارات وارده به منازل اعلام کند تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه منابع آب در زلزله شب گذشته با مشکل مواجه شده و باعث کدورت آب شده است سازمان آبفا اقدامات خود را تا جایی که امکان دارد برای رفع کدورت آب انجام داده‌است. ضمن اینکه مسئولان آبفای منطقه اجازه ورود آب کدر را به لوله‌ها نداده‌اند. تانکرهایی نیز به منطقه اعزام شده‌اند. همچنین بطری‌های آب معدنی به استان ارسال شده است تا در صورت لزوم بین مردم توزیع شود.

نجار با بیان اینکه نشت گاز در مناطق زلزله زده گزارش نشده است، تصریح کرد: همچنین مقرر شده است تا انتهای امروز آب و فاضلاب استان نسبت به رفع کدورت آب اقدام کند.

وی در خصوص تلفات دام در منطقه ادامه داد: ۲۰ راس دام در یک منطقه از بین رفته‌اند. با توجه به قدرت زلزله خوشبختانه خسارت آنچنانی حادث نشده است و بنیاد مسکن طی ۷۲ ساعت باید برآورد خود از میزان خسارات احتمالی را ارائه دهد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: در خصوص ساختمان‌‌های نوساز نیز آسیبی گزارش نشده است و ساختمان‌‌هایی که دچار تخریب شده‌اند نیز ساختمان‌هایی هستند که از زلزله گذشته با آسیب‌های جزیی مواجه شده بودند.

وی درخصوص آمار مصدومان این زلزله گفت: نکته حائز اهمیت این است که خوشبختانه در این حادثه حتی یک نفر جان خود را از دست نداده‌است. آمار ۷۲۹ نفر مصدوم هم که مطرح می‌شود در حقیقت آمار افرادی است که به اورژانس مراجعه کرده‌اند. ۳۹۱ نفر بنا به گفته مدیر کل بهداشت و درمان استان تعیین تکلیف شده‌اند و به صورت سرپایی درمان و مرخص شده‌اند.

نجار با بیان اینکه ۳۷ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند، خاطرنشان کرد: ۲۶ نفر از این تعداد بستری و ۸ نفر نیز تا صبح امروز مرخص شده و ۱۳ نفر در حال حاضر در کرمانشاه بستری هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز