خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز لرزه نگاری:

برخی ساکنان تهران زلزله را احساس کردند

کد خبر : ۶۹۵۶۵۵

رییس مرکز لرزه نگاری گفت: زمین لرزه امشب در بسیاری از استان های مجاور و بغداد نیز احساس شده همچنین ساکنان ساختمان‌های بلندمرتبه در تهران نیز این زمین لرزه را احساس کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مرادی در برنامه تیتر شب گفت: زمین لرزه امشب در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و با بزرگی۶ و ۴ دهم ریشتر در جنوب استان کرمانشاه و در نزدیکی مناطق سر پل ذهاب و قصرشیرین بوده است.

وی ادامه داد :به نوع لغزش این زمین لرزه در صورتی که آن را موازی با صفحات زاگرس در نظر بگیریم یک حرکت چپ گرد بوده است. این زمین لرزه در بسیاری از استان های مجاور و بغداد نیز احساس شده همچنین ساکنان ساختمان‌های بلندمرتبه در تهران نیز این زمین لرزه را احساس کردند.

رییس مرکز لرزه نگاری با بیان اینکه این زمین لرزه شدت بالایی داشته و زمین لرزه‌های پس از آن شدت کمتری نسبت به آن داشتند بنابراین پس لرزه محسوب می‌شوند گفت: هرچقدر پایه لرزه ما از یک منطقه قوی باشد می توانیم رفتار آن منطقه را بسنجیم.

وی ادامه داد: ما کشور لرزه خیزی داریم و حتی در سال‌های آرام به طور متوسط یک زمین لرزه ۶ ریشتری در کشور وجود داشته است و این نشان دهنده این است که باید در کشور ما که کشور لرزه خیز است آمادگی کامل از نظر امداد و نجات ساخت و ساز و ... به طور کامل وجود داشته باشد. حرکت‌های خوبی انجام شده اما امیدواریم این حرکت ها ادامه پیدا کند و هیچ گاه در منطقه شهری شاهد زلزله نباشیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز