خبرگزاری کار ایران

با ابلاغ آیین‌نامه جدید به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور:

فعالان حوزه طب سنتی و فروش گیاهان دارویی ساماندهی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۲۶۰

مشاور وزیر و سرپرست دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، از ابلاغ آیین‌نامه جدید «نحوه فعالیت فعالان حوزه طب سنتی و فروش گیاهان دارویی» به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به منظور ساماندهی فعالان حوزه طب سنتی و فروش گیاهان دارویی با تایید وزیر بهداشت خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمود خدادوست، مشاور وزیر و سرپرست دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، آیین‌نامه جدید «نحوه فعالیت فعالان حوزه طب سنتی و فروش گیاهان دارویی» را با تایید دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای اجرا به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ‌درمانی سراسر کشور ابلاغ کرد.

براساس این گزارش، تعیین فرآیندهای آموزش و ارزشیابی و نحوه فعالیت پزشکان و سایر دست‌اندرکاران حوزه سلامت در حیطه طب سنتی ایرانی، نحوه تایید صلاحیت خبرگان فاقد مدارک تحصیلی پزشکی و فعالیت آنها در این حیطه و نحوه فعالیت عطاران در زمینه فروش گیاهان دارویی، از بخش‌های مهم این آیین‌نامه است.

همچنین آیین‌نامه «نحوه فعالیت فعالان حوزه طب سنتی و فروش گیاهان دارویی»، در سه فصل و ۱۲ ماده تصویب و جایگزین آیین‌نامه نحوه فعالیت دانش‌آموختگان پزشکی در حیطه طب سنتی ایرانی به شماره ۲۳۰/۱۲۲/د، به تاریخ ۹۶/۳/۷ شده و از تاریخ ابلاغ، لازم‌الاجرا است.

متن کامل آیین‌نامه را در اینجا ببینید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز