خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار تهران:

ساماندهی کودکان کار و خیابان از خواسته‌های اصلی شهروندان تهرانی است

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۱۶۳

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران ضمن اشاره به نظر سنجی‌های انجام شده، گفت: ساماندهی کودکان کار و خیابان از خواسته‌های اصلی شهروندان تهرانی است که باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایلنا،  عبدالعظیم رضایی در نشست هم اندیشی کودکان کار و خیابان ضمن اشاره به اینکه رها شدن کودکان کار در خیابان یکی از آسیب‌های جدی در تهران است افزود: این آسیب اجتماعی می‌تواند  آسیب‌های دیگری را به دنبال داشته باشد.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی بویژه کودکان کار و خیابان را از وظایف مهم دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها عنوان کرد و افزود: شورای اجتماعی کشور به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه و تببین نقش و تکالیف هر یک از ارگان‌های ذی ربط مسئولیت را به استانداری تهران محول کرد و مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی راه اندازی شد و اکنون برای افزایش کارآمدی  و بهره برداری مطلوب در راستای این ماموریت مهم همکاری بیشتر NGOها، خیرین و مردم  لازم است.

رضایی افزود: انجام طرح ضربتی در خصوص جمع آوری کودکان کار، راه حل مناسب نیست بلکه باید اعتمادسازی و آگاه‌سازی صورت گیرد و آحاد مختلف جامعه در کنار سایر سازمان‌ها و نهادها  در رفع این معضل بسیج شده تا بتوانیم آسیب‌های اجتماعی را از کودکان این مرزو بوم دور کنیم.

معاون سیاسی ضمن اشاره به حفظ حرمت و کرامت انسانی  کودکان کار و خیابان در اجرای طرح ساماندهی گفت: اجرای این طرح باید بصورت تدریجی و با تدبیر انجام شود تا شاهد کاهش آسیب باشیم.

رضایی ادامه داد: برای این منظور اعتبارات لازم پیش‌بینی شده و مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی به عنوان مکانی برای غربالگری تاسیس و تجهیز شده است.

در این نشست هجده سازمان مردم نهاد ضمن حضور ، برای مرتفع نمودن مشکلات و مسایل مربوط به کودکان کار و خیابان نقطه نظرات، پیشنهادات و راهکارهایی ارایه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز