خبرگزاری کار ایران

پیروز حناچی در افتتاحیه ساختمان شورای عالی استان‌ها:

شورای‌عالی استان‌ها هم‌عرض یکی از قوای سه گانه است

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۴۹۴

سرپرست شهرداری تهران گفت: شورای عالی استان‌ها هم‌عرض یکی از قوای سه گانه است و باید از ظرفیت‌های قانونی خود استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرپرست شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه ساختمان شورای عالی استان‌ها ضمن گرامیداشت ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر اکرم شخصیتی بود که بدون جنگ در مدت کوتاهی دل انسان‌ها را درنوردید.

وی ادامه داد: من در جلسات قبلی این جمع نظریه‌ای را مطرح کردم. اگر به قانون اساسی نگاه کنید ۷ اصل آن به موضوع شورا‌ها می‌پردازد و شورای عالی استان‌ها که عصاره کشور است، هم عرض یکی از قوای سه گانه است.

پیروز حناچی تصریح کرد: علاوه بر قوای سه گانه قوه دیگری که قانون خیلی ظریف به آن اختیار داده، شورای عالی استان‌هاست. من با این نگاه شورای عالی استان‌ها را هم‌عرض یکی از قوای سه گانه می‌دانم.

وی خاطرنشان کرد: شوراهای ما برای اینکه هرروز قوی‌تر شوند باید سه اصل استفاده از خرد جمعی؛ حفاظت از منافع عمومی شهروندان و هوشمندی و پاسخ به سوالات در مدیریت شهری را رعایت کنند.

حناچی با بیان اینکه ما در سال ۱۲۸۶ قانون مدیریت شهر‌ها را داشتیم، گفت: جالب است بدانید در اولین انتخابات برای تشکیل انجمن بلدیه مردم چندان در ان شرکت نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: ما باید از پتانسیل هم‌عرض قوه بودن شورای عالی استان‌ها استفاده کنیم.

سرپرست شهرداری تهران گفت: در دهه ۳۰ حدود ۷۰ درصد جمعیت روستایی و ۳۰ درصد جمعیت شهری بودند. در دهه ۹۰ این آمار معکوس شد و ۷۰ درصد جمعیت کشور شهری و ۳۰ درصد جمعیت روستایی شد. تصمیم‌گیری در حوزه مدیریت شهری اصلیترین وظیفه شورای عالی استان‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز