خبرگزاری کار ایران

انتقاد رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از عدم توجه به پیاده‌راه‌ها در معابر شهری

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۲۱۶

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با انتقاد از عدم حضور این پلیس در کمیسیون ماده ۵ شهرداری گفت: متاسفانه در برخی از معابر مهم شهر، پیاده‌رو و پیاده‌راه برای عبور و مرور عابران پیاده در نظر گرفته نشده است.

سردار محمدرضا مهماندار در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره اجاره پارکینگ مالکان مغازه‌ها در مجتمع‌های تجاری گفت: متاسفانه در توسعه شهری هیچ سهمی برای موضوع حمل و نقل و ترافیک به ویژه بحث‌های ترافیکی که از عوارض مجتمع‌های تجاری و مگا‌مال‌ها هستند، در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: سازمان‌های مختلف در کمیسیون ماده ۵ در شهرداری حضور دارند و مجوز ساخت پروژه‌های بزرگ مانند مجتمع‌های تجاری،‌ مگا‌مال‌ها در این کمیسیون ماده ۵ صادر می‌شود اما دریغ از اینکه یک نفر از مسئولان ترافیک در این کمیسیون نقش داشته باشند بنابراین وقتی پلیس راهنمایی و رانندگی در این کمیسیون نقشی ندارد به موضوعات ترافیک توجه خاص نمی‌شود. البته در این کمیسیون به موضوعات دیگر مانند موضوعات اجتماعی، شهرسازی و ... توجه می‌شود اما به موضوعات ترافیکی توجه نمی‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به درخواست‌‌‌های مکرر این پلیس برای حضور در کمیسیون ماده ۵ خاطرنشان کرد: ما از دو سال گذشته نامه‌نگاری‌هایی را با مراجع مختلف ازجمله شهرداری، دولت، مجلس و ... انجام داده‌ایم تا پلیس هم به عضویت کمیسیون ماده ۵ درآید و در این کمیسیون حضور داشته باشد و بتواند در موضوع نقش ترافیک و بحث پارکینگ و مسائل مربوط به آن اظهارنظر کند.

سردار مهماندار در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره وضعیت پیاده‌راه‌ها پیاده‌روها در معابر شهر تهران نیز گفت: یکی از انتقادات ما به شورای شهر سازی این است که در بسیاری از معابر مهم متاسفانه پیاده‌رو و پیاده‌راه برای عبور و مرور عابران پیاده در نظر گرفته نشده‌است و مردم مجبور هستند در خیابان تردد کنند و این امر باعث افزایش تصادفات عابران پیاده و به خطر افتادن جان آنها می‌شود.

وی ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی به طور کلی تمامی موارد نقص در ایمنی را به صورت ماهیانه برای شهرداری گزارش می‌کند و از آنها برطرف شدن این معایب را به طور پیوسته پیگیری می‌کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: بخش دیگر معضلات ما مربوط به کارگاه‌‌های ساختمانی است. متاسفانه برای ساخت ساختمان مجوز صادر می‌شود اما برای پیاده‌رو سهمی در نظر گرفته نمی‌شود و این هم از نقاط ضعفی است که باید به آن پرداخته شود.

سردار مهماندار با تاکید براینکه ما این موارد را به شهرداری به طور پیوسته اعلام می‌کنیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم در این زمینه نیز مسئولان ذیربط نقش خود را به درستی اعمال کنند. البته شهرداری نیز به بخشی از این مواردی که ما به آنها تذکر می‌دهیم، نقد دارد و بخش دیگری از تذکرات پلیس را به دلیل اینکه از نظر مالی توانایی اجرای آن را در کوتاه‌مدت ندارند، انجام نمی‌دهد البته ما پیگیری‌های‌مان را انجام می‌دهیم و در مواقعی که احساس کنیم جان عابران پیاده به خطر افتاده است قطعا آن موضوعات را از طریق رسانه‌ها پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز