خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم:

یازدهمین دوره «جشنواره ملی حرکت »۴ تا ۷ آذر در دانشگاه اصفهان برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۰۸۷

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: یازدهمین دوره «جشنواره ملی حرکت» ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی از ۴ الی ۷ آذر در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، غلامرضا غفاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: انجمن های علمی ۱۰۴ دانشگاه و موسسه آموزش عالی فعالیت در قالب ۴۰ اتحادیه علمی، های پژوهشی و فناوری خودرا در قالب جشنواره ملی حرکت در دانشگاه اصفهان به نمایش و رقابت می گذارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ٬ تصریح کرد: بیش از ۹هزار و ۵۰۰ انجمن علمی دانشجویی در قالب ۴۰ اتحادیه علمی در دانشگاه‌ها در حال فعالیت هستند و انجمن‌های علمی که تحت پوشش اتحادیه‌ها نیستند عمدتاً مربوط به رشته‌هایی هستند که در واحدهای دانشگاهی کوچک‌تر فعالیت دارند.

غفاری با اشاره به اهمیت رشته های تحصیلی میان رشته ای در جوامع علمی، گفت: اخیراً انجمن‌های علمی دانشجویی بین رشته‌ای نیز با توجه به اهمیت پرداختن به بحث‌های میان‌رشته‌ای ایجاد شده است.

وی افزود: علاوه بر انجمن های علمی دانشجویی داخل کشور، در جشنواره امسال شاهد حضور ۸۰ مخترع و پژوهشگر دانشجو از ۱۰۷ کشور جهان خواهیم بود که نشان دهنده رغبت جامعه علمی دنیا برای تعامل علمی با ایران است.

غفاری تصریح کرد: کارویژه اصلی «جشنواره ملی حرکت» پیوند دادن جامعه علمی دانشجویی کشور با جامعه، بازار و کاربرد واقعی علوم در صنعت، کشاورزی و خدمات است.

وی امکان ایجاد تعامل بین دانشجویان نخبه علمی را که در انجمن های علمی فعالیت می کنند با مدیران و دست اندرکاران حوزه صنعت و کشاورزی بسیار مهم دانست و گفت: در راستای ارتباط دانشجویان با بازارکار، شرکت های بازرگی مانند سایپا، نفت پارس، گروه شیمی گلرنگ، مواد غذایی زرین غرال و بتون بریس در جشنواره ملی حرکت شرکت می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، بخشهای مختلف یازدهمین دوره جشنواره ملی حرکت» را شامل، بخش رقابتی، نمایشگاهی، بین المللی و ارتبتاط با بازار نام برد و گفت: انجمن های علمی دانشجویی می توانند فعالیت های خودرا در قالب کتاب، مقاله، اختراعات و نشریات علمی به رقابت می گذارند.

غفاری از مشارکت دانشجویان در ۵۰ رشته تحصیلی در یازدهمین دوره «جشنواره ملی حرکت» خبر داد و گفت: ۶۵ درصد شرکت کنندگان از دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

وی با اشاره به بازنگری آئین‌نامه انجمن‌های علمی اظهار کرد: بازنگری آیین‌نامه معطوف به برگزاری جشنواره‌ها و تسهیل در تشکیل انجمن‌ها و اتحادیه‌های علمی است. هر ساله این آئین‌نامه بازنگری می‌شود و آخرین بازنگری مهر سال ۹۶ بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز