خبرگزاری کار ایران

سرهنگ محبت‌خانی:

امسال ۳۰۰ محیط‌بان وارد یگان حفاظت محیط زیست می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۰۳۳

رییس یگان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امسال ۳۰۰ محیط‌بان جدید وارد یگان حفاظت محیط زیست می‌شود که تا حدی مشکل کمبود نیروی محیط بان را رفع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ جمشید محبت خانی در گردهمایی محیط بانان که به منظور بررسی مسائل و مشکلات محیط‌بانان در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: ستاد کل بر اساس چک لیست‌هایی که به طور نامحسوس داشته، اعلام کرده که عملکرد یگان محیط زیست حائز رتبه برتر است.

رییس یگان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به محیط بانان گفت: امسال ۳۰۰ محیط بان جدید وارد یگان حفاظت محیط زیست می‌شود که تا حدی مشکل کمبود نیروی محیط بان را رفع خواهد کرد.

وی با اشاره به تبدیل دانشکده محیط زیست به دانشکده محیط بانی تاکید کرد: ۳۰۰ محیط بان جدید قبل از ورود به محل خدمت در دانشکده محیط بانی تحت تعلیم و آموزش قرار خواهند گرفت تا با آمادگی بیشتر در مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست حاضر شوند.

محبت خانی ادامه داد: محیط بانان باید در هر شرایطی از وسایل دفاع شخصی استفاده کرده و سریعا دست به سلاح نشوند.

رییس یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به مشکلات استفاده از سلاح برای محیط بانی خاطرنشان کرد: در قانون موارد استفاده از سلاح برای نیروی انتظامی در نظر گرفته شده است اما محیط بانان صرفا در یک مرحله و آن هم برای حفظ جانشان می توانند از سلاح استفاده کنند و حتی اجازه تیراندازی هوایی هم ندارند. بنابراین از مسئولان حقوقی سازمان درخواست دارم تا موارد استفاده از سلاح برای محیط بانان مشخص شود تا تکلیف محیط بانان برای استفاده از سلاح مشخص باشد.

همچنین پروین فرشچی، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست  اظهار داشت: موضوع محیط بانان دریایی باید به صورت تخصصی بررسی شود چرا که به تخصص این محیط بانان نیاز داریم.

وی افزود: امیدوارم آموزش های مربوط به بخش دریایی و حفاظت از مرزهای دریا به صورتی باشد که ما بتوانیم محیط بان دریایی داشته باشیم.

فرشچی با بیان این که برنامه آموزش محیط بانان دریایی را در ۷ استان کشور خواهیم داشت، گفت: مسائل و آموزش های محیط بانان دریایی متفاوت است که طی برنامه توسعه ششم این موضوع را مطرح کردیم که براساس همین موضوع، تصمیم بر ایجاد گارد ساحلی گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری هایی سازمان محیط زیست با سازمان شیلات، نیروهای سپاه، ارتش و مرزبانی صورت گرفت مقرر شد که یک گارد ساحلی در مرزهای دریایی ایجاد شود. محیط بانانی که آموزش های تخصصی دریایی را ببینند جزو نیروهای گارد ساحلی خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز