خبرگزاری کار ایران

سردار مهری:

۶۲ درصد کشته‌های موتورسیکلت به دلیل ضربه به سر بوده‌است

کد خبر : ۶۹۳۸۳۰

رییس پلیس راهور ناجا در چهارمین همایش ملی ایمنی ترافیک گفت: بیش از ۸۰ درصد جان‌باختگان در درون شهر عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تقی مهری در چهارمین همایش ملی ایمنی ترافیک گفت: براساس آمار پزشکی قانونی بیش از ۵۱ درصد افرادی که در حوادث و سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند، بین ۲۱ تا ۵۰ سال سن داشته و جزو نیروی کار کشور به حساب می‌آیند.

 وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد تردد و جابه‌جایی در کشور ما از طریق حمل‌ونقل زمینی صورت می‌گیرد و ۹ درصد از طریق حمل‌ونقل ریلی و هوایی انجام می‌شود. هر چقدر بتوانیم استفاده از حمل‌ونقل ریلی دریایی و هوایی را افزایش دهیم، بدون‌شک تصادفات کاهش پیدا می‌کند.

سردار مهری خاطرنشان کرد: تعداد افرادی که دارای گواهینامه هستند سال ۹۶ به ۳۹ میلیون رسیده و ۲۸ میلیون گواهینامه فعال داریم. همچنین میزان استفاده از خودرو افزایش داشته و مشاهده می‌کنیم که ۶۰ درصد خودرو‌هایی که صبح زود در شهرها تردد دارند تک‌سرنشین هستند و استفاده از وسیله نقلیه شخصی رو به افزایش است که این باعث بروز تصادفات می‌شود و متاسفانه شاهدیم استفاده از دوچرخه و پیاده‌روی نسبت به گذشته کمتر شده است.

سردار مهری با بیان اینکه اقدامات خوبی در نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی صورت گرفته، گفت: سال ۸۹ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی بعد از ۴۰ سال در مجلس شورای اسلامی تغییر و به‌روز شد. در حال حاضر نیز ۷ سال است این قانون اجرا می‌شود و نیاز به بازنگری دارد، چراکه قانون می‌تواند عامل بازدارندگی خوبی داشته باشد.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به جان‌باختگان حوادث راهنمایی و رانندگی در درون‌ شهر گفت: بیش از ۸۰ درصد جان‌باختگان در درون شهر عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران هستند. از سال ۸۵ تا ۹۶ بیش از ۲۴۲ هزار نفر در حوادث و سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که بیش از ۲۳ درصد جان‌باختگان عابران پیاده بودند. علت این امر نیز عرض کم پیاده‌روها است. از همین رو ما در شورای‌عالی ترافیک این موضوع را مطرح کرده و از کارشناسان دهیم تا درباره افزایش عرض پیاده‌روها تمهیداتی را در نظر بگیرند.

سردار مهری با اشاره به حادثه اخیری که برای دو تن از مسئولان کشور رخ داد، گفت: بیش از ۹۰ درصد افراد حین رانندگی از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند و این امر در حادثه اخیری که برای برخی مسئولان کشور به وجود آمد نقش بستن کمربند ایمنی خود را نشان داد.

وی ادامه داد: همچنین برای کاهش تصادفات موتورسیکلت‌ها استفاده از کلاه ایمنی یک امر ضروری است و براساس بررسی‌هایی که انجام شده ۶۲ درصد کشته‌های موتورسیکلت به‌دلیل ضربه به سر بوده از همین رو کلاه ایمنی در کاهش جان‌باختن راکبان موتورسیکلت نقش به‌سزایی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز