خبرگزاری کار ایران

برقراری بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل در دستگاه‌ها با پیگیری بنیاد شهید و امور ایثارگران

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۶۳۸

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از توافق سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی برای برقراری بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل در دستگاه‌ها و پیگیری جدی بنیاد برای موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران بازنشسته خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا عباسپور در یکصد و شصت و هفتمین نشست شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران با اشاره به مواد 12 و 13 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: در این مواد شرح ارائه خدمات به ایثارگران و محدوده فعالیت دستگاه‌ها مشخص‌شده است و همه مسئولان باید برای اجرای قانون تلاش کنند و در این راستا توجه به تجربه بنیاد و رضایت ایثارگران از خدمات درمانی ارائه شده ضروری است.

وی با اشاره به مشکلات بنیاد در تعامل با شرکت‌های بیمه گر ادامه داد: تأخیر در پرداخت برخی هزینه‌های درمانی به علت مسائل مالی و زمانبر بودن بررسی بعضی اسناد پزشکی از موضوعاتی است که با اقدامات صورت گرفته مرتفع خواهد شد و دستگاه‌ها نیز باید بهترین تصمیم و قرارداد را برای بیمه تکمیلی ایثارگران در نظر بگیرند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد با اشاره به لزوم تأمین اعتبار لازم برای انعقاد قرارداد با شرکت بیمه گر خاطرنشان کرد: بسیاری از دستگاه‌ها به سرعت بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل را برقرار کرده‌اند و وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل در این وزارت خانه را حل کرده و همچنین با تأمین اعتبار لازم برای وزارت آموزش‌وپرورش برای بیمه ایثارگران شاغل در این وزارتخانه موافقت شده است و پیگیری جدی برای رفع مشکل بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری نیز ادامه دارد.

عباسپور با بیان اینکه بنیاد در ارائه خدمات درمانی عدالت را رعایت می‌کند اظهار داشت: شرح و سطح خدمات بنیاد به ایثارگران در قرارداد با شرکت بیمه گر آمده است و هر سازمانی مختار است که با هر شرکت بیمه‌ای قرارداد بیمه تکمیلی خود را منعقد کند به این شرط که تمامی سطوح خدمات درمانی بنیاد در آن برقرار باشد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد در پایان سخنان خود گفت: حق پرستاری از تعهدات بیمه تکمیلی خارج‌ شده و از شهریورماه 1396، از طریق فیش حقوقی پرداخت می‌شود، هم‌اکنون 51 هزار نفر جانباز و 30 هزار نفر از والدین و همسران شهدا که بیماری خاص دارند حق پرستاری دریافت می‌کنند و متقاضیان می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند و این خدمت به بیمه ارتباطی ندارد.

محمدرضا کشاورز مدیرعامل بیمه دی نیز در این نشست به معرفی و تشریح خدمات این شرکت به ایثارگران مطابق قرارداد منعقد شده با بنیاد پرداخت و گفت: سال گذشته بیمه دی افتخار خدمت به خانواده شاهد و ایثارگر را داشت و یک‌میلیون و 700 هزار نفر از ایثارگران را تحت پوشش خود قرارداد و قرارداد منعقدشده با بنیاد با توفیق نسبی اجرایی شد و در سال جاری نیز مجدداً بیمه دی در مناقصه انتخاب شده است.

وی افزود: قطعاً به پیشنهادات،نظرات و انتقادات در زمینه ارائه خدمات بیمه‌ای بهتر توجه خواهیم کرد و وظیفه ‌داریم بهترین خدمات را به جامعه ایثارگری ارائه دهیم، خوشبختانه سال گذشته تنها 11 درصد مراجعه مستقیم برای پیگیری امور بیمه‌ای توسط ایثارگران صورت گرفته و 89 درصد از مرجع درمانی خدمات را دریافت کرده‌اند و باید سازوکاری اندیشیده شود که نیاز به مراجعه حضوری کاهش یابد و در این راستا قراردادهایی با پست برای ارسال هر چه سریع‌تر مدارک پزشکی ایثارگران منعقد شده است.

نشست مشاورین وزرا در امور ایثارگران با حضور عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد، علی گودرزی مدیرکل دفتر برنامه‌وبودجه بنیاد و محمدرضا کشاورز مدیرعامل بیمه دی در ساختمان جانباز شهید رسول‌زاده برگزار شد و در این نشست مشاورین وزرا در امور ایثارگران به بحث و بررسی آخرین وضعیت برقراری بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته دستگاه‌ها پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز