خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس تهران بزرگ خبر داد:

اتخاذ تمهیدات برای شناسایی پلاک‌های مخدوش/ اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی از ۳ آذر

کد خبر : ۶۹۳۰۰۷

رییس پلیس تهران بزرگ از اتخاذ تمهیداتی برای شناسایی پلاک‌های مخدوش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در نشست خبری خود درباره اعمال قانون خودوهای فاقد معاینه فنی گفت: در سامانه جدید کدهای لازم به دوربین‌ها در این باره داده شده و از شنبه سوم آذرماه اعمال قانون صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: خودروهایی که تا پیش از شنبه سوم آذرماه درباره معاینه فنی جریمه شده اند، جریمه آنها اعمال نمی‌شود.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همچنین تمهیداتی اتخاذ شده است که همکاران من با روشهای خاص بتوانند پلاکهای مخدوش را شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه معاینه فنی ضروری است و همه خودروها که بیش از چهار سال سن دارند، باید دریافت کنند گفت: این هفته هم به رانندگانی که معاینه فنی برای خودرویشان دریافت نکردند مهلت داده می‌شود و از سوم آذرماه اعمال قانون توسط دروبین‌های سراسر شهر برای برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی صورت خواهد گرفت.

رئیس پلیس تهران بزرگ تاکید کرد: همه خودروهایی که در تهران تردد می‌کنند باید موضوع معاینه فنی را در نظر گرفته و همچنین خودروهایی که از شهرستان وارد تهران می‌شوند معاینه فنی قانونی داشته باشند.

وی با بیان اینکه خودروهای تهرانی و شهرستانی فاقد معاینه فنی از روز شنبه سوم آذرماه جریمه می‌شوند تصریح کرد: باتوجه به شلوغی مراکز معاینه فنی ممکن است برخی افراد سودجو اقدام به صدور معاینه فنی قلابی کنند و رانندگان باید بدانند این معاینه فنی تقلبی هیچ گونه اثری برای آنها نخواهد داشت چرا که مراکز معاینه فنی دارای مجوز به سیستم سیمفا متصل بوده و اطلاعات خودروها در این سیستم ثبت می‌شود.

سردار رحیمی در خصوص طرح زوج و فرد و طرح ترافیک گفت: کسانی که فاقد مجوز طرح زوج و فرد و طرح ترافیک هستند نباید وارد این محدوده شده چرا که جریمه خواهند شد و متاسفانه آمارها در خصوص جریمه این خودروها خوب نیست.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: صحبتی با شهرداری تهران شده است که تمامی مراکز معاینه فنی به صورت تمام وقت فعال بوده و معاینه فنی مختص خودروهای سبک و سنگین از طریق این مراکز دریافت شود.

وی ادامه داد: قطعا بعد از اعلام پلیس در خصوص جریمه خودروها برای عدم معاینه فنی حرکت و اقدامات سودجویان شروع خواهد شد اما تاکید می‌کنم که مردم فقط از مراکز رسمی و مجاز معاینه فنی خود را دریافت کنند.

رئیس پلیس تهران بزرگ در خصوص معاینه فنی موتورسیکلت‌ها نیز گفت: مراکز معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها نیز پیش بینی شده است اما برخی زیرساخت‌ها برای برخورد با موتورسیکلت‌ها آماده نشده و باید برطرف شود در حال حاضر اقدامات لازم برای برخورد با موتورسیکلت‌ها از طریق ماموران راهور و به طور فیزیکی اعمال قانون می‌شود.

رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین در خصوص معاینه فنی خودروهای نهادها و سازمان‌های مختلف از جمله ناجا گفت: تمامی خودروهای نیروهای مسلح، نهادها و سازمان‌ها باید مجوز لازم را در خصوص معاینه فنی دریافت کنند و اطلاعات این خودروها باید در سیستم سیمفا موجود باشد. در غیر اینصورت این خودروها نیز جریمه خواهند شد.

سردار رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی افراد سودجو در مراکز معاینه فنی اقدام به صدور معاینه فنی برای آشنایان خود می‌کنند آیا تاکنون افرادی در این خصوص دستگیر شده‌اند؟ گفت: تاکنون هیچ گونه دستگیری در نظارت‌های پلیس از مراکز معاینه فنی نداشتیم و توصیه من این است که مردم معاینه فنی خودروی خود را از مراکز مجاز دریافت کنند.

وی در خصوص نظارت بر مراکز معاینه فنی خاطرنشان کرد: تیم‌های نامحسوس پلیس بر عملکرد مراکز معاینه فنی نظارت کامل دارند.

سردار رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به ثبت اطلاعات خودرو در سامانه سیمفا آیا رانندگان می‌توانند معاینه فنی خود را در استان‌های دیگر دریافت کرده و در تهران تردد کنند؟ گفت: با توجه به سامانه سیمفا اگر رانندگان معاینه فنی خودرا در هر نقطه‌ای از کشور دریافت کنند هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و تنها باید اطلاعات خودرو در این سامانه ثبت شود.

رئیس پلیس تهران بزرگ در بخش‌های دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به ترافیک شهر تهران خاطرنشان کرد: جریان ترافیک در شهر تهران یک موضوع به هم پیوسته است و افرادی که از طریق مانیتورینگ ترافیک شهر را هدایت می‌کنند به تمام موضوعات توجه دارند ما دو برنامه ویژه برای ترافیک صبح و عصر در شهر تهران داریم و تلاش می‌کنیم ترافیک را در این ساعات روان و مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه در تهران در عصرها مشکلات زیادی از لحاظ ترافیک ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: در ساعات 16 الی 17 عصر با توجه به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز اداری حجم زیادی از خودروها در سطح معابر شهر تردد می‌کنند همچنین با توجه به شروع فصل سرما حجم خودروهای تک‌سرنشین به شدت افزایش پیدا کرده است و این عوامل در ترافیک عصرگاهی شهر تهران تاثیرگذار است.

وی با اشاره به علل ترافیک در سطح شهر تهران گفت: نبود حمل و نقل عمومی به میزان لازم بالا بودن حجم خودروها نسبت به معابر که از چهار تا هشت برابر اعلام شده است عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان، نبود سرویس ادارات از جمله عوامل تاثیرگذار در ترافیک تهران است. پلیس تمام تلاش خود را دارد که باتوجه به شرایط موجود ترافیک را که در برخی ساعات بسیار آزاردهنده است مدیریت کند.

وی ادامه داد: پلیس به تنهایی در مدیریت ترافیک شهر تهران مسئول نیست و باید دستگاه‌های ذیربط زیرساخت‌های لازم را آماده کرده تا پلیس بتواند به وظیفه خود به خوبی عمل کند تنها توصیه ما به مردم این است که برای کاهش ترافیک شهر تهران از خودورهای شخصی کمتر استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز