خبرگزاری کار ایران

شجاع‌پوریان خبر داد:

احیای حیات شبانه در محدوده راه‌آهن تهران

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۷۷۷

معاون شهردار تهران با اشاره به لزوم احیای حیات شبانه در نقاط مختلف شهر گفت: با توجه به ظرفیت منطقه 11، این طرح در محدوده راه‌آهن اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، ولی‌الله شجاع‌پوریان در هشتمین نشست طرح «باهم» (بازدید، ارزیابی و هم اندیشی مناطق) این معاونت در منطقه 11 اظهارداشت: بازآفرینی حیات شبانه در پایتخت از مصوبات شورای‌شهر تهران است که هم اکنون در برخی از مناطق به صورت آزمایشی در حال اجراست. منطقه 11 نیز ظرفیت بسیار خوب برای ایجاد راسته های کتاب و حیات شبانه دارد.

شجاع‌پوریان، ضمن تقدیر از عملکرد مدیریت شهری منطقه 11 گفت: این منطقه به دلیل وجود اماکن مهم همچون بیت رهبر انقلاب، مجلس، مجموعه‌های تاریخی و اقتصادی، درگاه‌های ریلی تهران، دانشگاه‌های معتبر و بیمارستان‌های شاخص به عنوان پردیس حکومتی به شمار می‌رود و بنابراین برنامه‌های فرهنگی اجتماعی نیز به فراخور مقتضیات آن باید به بهترین شکل اجرا شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، تئاتر شهر و تالار وحدت را از اماکن شاخص فرهنگی منطقه 11 برشمرد و افزود: این اماکن از ظرفیت‌های خوبی برخوردارند که باید از آنها با برنامه‌ریزی و برگزاری برنامه‌های شاخص و ویژه فرهنگی بهره‌گیری کنیم.

وی با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی اظهارداشت: اهمیت و ارزش کتاب ریشه در آموزه‌های دینی ما نیز دارد، معجزه اسلام از جنس کتاب و همیشگی است.

شجاع پوریان گفت: امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و دانش بشری قادر به کشف و درک بیشتری از اعجاز این کتاب جاویدان هستیم و تکریم علم و عالم بارها در قرآن مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون شهردار تهران با اشاره به تعدد فضاهای فرهنگی همچون کتابخانه‌ها، فرهنگسراها، بوستان‌‌ها و ... اظهارداشت: در حوزه فرهنگ باید به ارزش افزوده سرانه فضاهای فرهنگی توجه کنیم، کافه‌های کتاب و گفت و گو باید راه اندازی شود و می‌توان در فضاهای کوچک اقدامات بزرگ انجام داد.

وی، ایجاد فضاهای کوچک سرمایه‌ای با ارزش را ضروری دانست و گفت: می‌توانیم با بکارگیری خلاقیت و نوآوری با تبدیل فضاهای خرد شهری به سالن مطالعه یا قرائت خانه و فضاهای فرهنگی بخش زیادی از مشکلات شهروندان را مرتفع کنیم.

شجاع پوریان با تاکید بر لزوم فعال‌سازی گرمخانه‌ها افزود: گرمخانه‌ها و مددسراها برای رسیدگی به قشر آسیب‌پذیر راه‌اندازی شده و به ویژه با توجه به آغاز فصل سرما باید فعال باشد.

وی با اشاره به آماده‌سازی اطلس گردشگری شهر تهران، لحاظ شدن ظرفیت‌های گردشگری مناطق از جمله منطقه 11 را در آن خواستار شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، با انتقاد از اینکه به‌رغم صرف بودجه‌های سنگین در حوزه فرهنگی شهر تهران، مدیریت واحد فرهنگی وجود ندارد، افزود: حل این تناقضات از اهمیت و اولویت بالایی برخوردار است که تلاش می‌کنیم بخشی از آن در لایحه سوم توسعه شهرداری لحاظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز