خبرگزاری کار ایران

بطحایی خبر داد:

راه‌اندازی کلاس اسباب‌بازی آموزشی در مناطق محروم

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۶۶۲

وزیر آموزش و پرورش گفت: قرار است در هر مدرسه در مقاطع اول تا سوم در ۱۰ استان مرزی مناطق محروم در ۱۰ هزار مدرسه کلاس اسباب بازی آموزشی را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش ایلنا، افتتاحیه چهارمین جشنواره اسباب‌بازی امروز صبح ۲۶ آبان‌ماه، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

بطحایی با اشاره به یادگیری کودکان همراه با بازی  گفت: موضوع اول امروز اسباب بازی به عنوان یکی از تجهیزات آموزشی در نظام پرورشی به کار گرفته می‌شود، تنها به عنوان اوقات فراغت نیست اهداف آموزشی را دنبال می‌کند با ورود اسباب بازی به حوزه آموزش در یادگیری کودکان تاثیر دارد.

او ادامه داد: بچه‌ها به کمک بازی دو مشارکت در بازی و استفاده در اسباب‌بازی مهارت داوری، ذهنی، اجتماعی‌اش ارتقا پیدا می‌کند زیرا بچه‌ها در بازی کردن و در کنار همدیگر بودن بسیاری از اهداف تربیتی و صبوری را تمرین می‌کنند که چگونه باید صبر و تحمل کنند. این موضوع شاید مهم‌ترین امر در استفاده از اسباب بازی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این موضوع که اسباب بازی حامل فرهنگ است، گفت: ‌اگر این فرهنگ شاید خارج از آموزش‌های فرهنگی قرار بگیرد نتایج خوبی را در پی نخواهد داشت. استفاده از اسباب‌بازی در فرایند یادگیری باید وارد شود نگاه ما آموزشی ‌و پرورشی‌ها باید اصلاح شود اسباب‌بازی در فرایند یادگیری نشاط از یادگیری را برای کودکان به ارمغان می‌آورد.

او ادامه داد: بچه ها با اکراه یادگیری را انجام می دهند زیرا توامان با بازی و خلاقیت و نوآوری نیست یکی از مهم‌ترین نشانه‌های اصلی وجود نشاط در یادگیری اسباب‌بازی است. لذا باید اسباب بازی را با رویکرد آموزشی وارد فرایند یادگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: قرار است در هر مدرسه در مقاطع اول تا سوم در ۱۰ استان مرزی مناطق محروم در ۱۰ هزار مدرسه کلاس اسباب بازی آموزشی را راه اندازی کنیم. کلاس های ما باید از موقعیت موجود تبدیل به محیطی شود که شادی و سرزندگی را به کودکان تزریق کنند.

بطحایی اظهار کرد: اقلام خارجی بسیار زیاد است و رقابت برای تولید داخلی سخت است اقلامی که در فروشگاه‌ها وجود دارد بیش‌تر خارجی است ارگان‌های دولتی، وزرات‌خانه‌ها و سازمان‌ها فرهنگی با هم‌افزایی به کمک تولیدکنندگان بیاییم تا در این رقابت سخت پیروز شوند تا در ادامه شاهد تولیدات ایرانی در حوزه اسباب‌بازی باشیم.

فاضل نظری در ابتدا گفت: در جشنواره امسال در دو بخش عرضه و فروش آثار به شکل منفک برگزار می‌شود ۸۶ تولیدکننده در کنار هم جمع شدند و نزدیک به ۱۳۰۰ اسباب‌بازی‌ را عرضه شده است.

او ادامه داد: کلیه آثار ایران ساخت و تولید داخلی است این فرصت برای مواجه صنعت مختلف اسباب بازی باعث هم افزایی ارکان این حوزه می‌شود. همچنین نظام ملی نوآوری در حوزه اسباب‌بازی احتیاج به نگاشت نهادی دارد و نمایندگان مجلس، وزرا و امنیت ملی باید کنار هم قرار بگیرند تا خروجی این همکاری برداشتن موضوع مالیاتی و دستاوردهای زیادی باشد.

سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور در ادامه این برنامه گفت: یکی از قدرت‌های نرم بحث اسباب‌بازی است کشور ما ۵هزارسال تاریخ علم، تجارت، فناوری و فرهنگی داریم. چرا نمی‌توانیم حوزه اسباب‌بازی را تجاری کنیم؟ چرا هالیوود بدون اینکه سابقه این فرهنگ‌ها راداشته باشد، ایجاد می‌شود و بچه‌های ما انیمیشن، کارتون و اسباب‌بازی انها را استفاده می‌کنند.

معاون علمی و  فناوری و رئیس‌جمهور در ادامه افزود: ما در حوزه صنایع دستی بسیار پیشینه داریم و به مهمانان خارجی صنایع دستی و فرش هدیه می‌دهیم اما ما این حوزه را هم نابود کردیم زیرا به پول نفت بسنده کردیم و بسیاری از صنایع دستی از بین رفت.

وی ادامه داد: صنعت ما به سمتی نرفت که تجاری و صنعتی شود و باید سعی کنیم این ایرادات را برطرف کنیم، حالا باید برگردیم ببینیم کجا اشکال داشتیم چرا فرهنگ غنی را به کودکانمان نیاموختیم، باید حلقه مفقوده را کنار هم بیاریم تا با نوآوری کاری کنیم، زمانی که ما با پول نفت و دولت عروسکی تولید کنیم این تفکر ایراد دارد بچه ها با اسباب‌بازی بازی می کنند که پول بابت آن داده باشیم.

او با اشاره به نمایشگاه اسباب‌بازی در چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی عنوان کرد: این نمایشگاه یک نمونه خوبی در بحث ساخت اسباب بازی داخلی است و یک مبارزه نرم است. این صنعت در سال‌های اخیر توسعه پیدا کرد.

ستاری گفت: با توجه به اینکه اسباب‌بازی‌ها در مقابل تبلت و رایانه رنگ باخته است اما ما در حوزه صنعت در اختیار حوزه تولید کنندگان اسباب‌بازی تماما هستیم زیرا این حوزه قابلیت دانش‌بنیان شدن و صنعتی و تجاری را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز