خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران:

اجرای فاز دوم طرح کاهش از امروز/ پلیس درخصوص زمان صدور جرایم اظهارنظر رسمی نکرده است

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۵۵۶

سید نواب حسینی‌منش با تاکید بر اینکه فاز دوم طرح کاهش از امروز (شنبه ۲۶ آبان) اجرایی می‌شود، گفت: پلیس هنوز درخصوص زمان صدور جرایم اظهارنظر نکرده است اما موانع و مشکلات اجرای مرحله دوم طرح برطرف شده و به نظر نمی‌رسد از سوی پلیس مشکلی برای اجرای این طرح و صدور جریمه از امروز وجود داشته باشد.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه فاز دوم طرح کاهش (کنترل آلودگی هوای شهر) از امروز اجرایی می‌شود، بیان کرد: هنوز هیچ اظهارنظر رسمی درخصوص اعمال جریمه‌ها از امروز از سوی پلیس اعلام نشده است.

سیدنواب حسینی‌منش ادامه داد: همانطور که قبلا اعلام شده، ما از ۱۵ آبان ماه رکورد تخلف کلیه خودروها را داریم و متخلفین را شناسایی کرده‌ایم؛ هرزمان که مشکلات اعلام‌شده از سوی مسئولان راهور برطرف شود، اطلاعات متخلفین را برای صدور جریمه برای پلیس ارسال خواهیم کرد.

وی در توضیح این مطلب گفت: پلیس راهور در جلسه شورای ترافیک که روز چهارشنبه برگزار شد، سه موضوع مطرح کرد که یکی از آنها شلوغی صف مراکز معاینه فنی بود. پلیس در این رابطه معتقد بود لازم است اجرای فاز دوم طرح کاهش دو ماه به تعویق بیفتد تا شلوغی صف برطرف شود و همه بتوانند نسبت به دریافت گواهی معاینه فنی اقدام کنند.

حسینی‌منش افزود: به‌جز یکی دو روز اول آبان ماه که در چند مرکز معاینه فنی واقع در شمال تهران صف‌های طولانی وجود داشت، ما در سایر مراکز خود صف نداشتیم. بنابراین با سه‌شیفته کردن مراکز معاینه فنی توانستیم این مورد را مدیریت کنیم و از سوم آبان به بعد در تهران مشکل صف نداشتیم که به همین دلیل نظر پلیس تامین شد.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به دو مشکل دیگری که پلیس راهور در جلسه شورای ترافیک اعلام کرده، اظهار کرد: ارتباط با سازمان راهداری و توسعه کمّی دوربین‌ها در خارج از محدوده زوج و فرد مشکلات دیگر مطرح‌شده بود که توضیحات مرتبط با آن از سوی آقای پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران داده شد و می‌توان گفت در جلسه یادشده همه درخواست‌های پلیس حل شده است.

وی افزود: معاونت محترم عمرانی وزیر کشور و همینطور اعضای شورای عالی ترافیک اعلام کردند طرح کاهش از امروز اجرایی شود.  به همین دلیل ما اعلام کردیم امروز فاز دوم این طرح رسما اعلام می‌شود و مساله جریمه را نیز پیگیری خواهیم کرد تا مشخص شود. البته فکر نمی‌کنم مشکلی از سوی پلیس راهور هم وجود داشته باشد.

حسینی‌منش در پاسخ به این سوال که وضعیت آماری خودروهایی که برای معاینه فنی اقدام کرده‌اند، چگونه است، گفت: خیلی از خودروهای پلاک تهرانی در خارج از تهران گواهی معاینه فنی دریافت می‌کنند و تعداد زیادی از خودروهای پلاک تهرانی هم در تهران سکونت ندارند و مالک خودرو از آن در شهرستان استفاده می‌کند؛ به همین دلیل آمار چندان دقیقی وجود ندارد. اما می‌توان گفت در تهران حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو از ما معاینه فنی دریافت کرده‌اند و حدودا ۵۰۰ هزار خودرو پلاک تهرانی در خارج از تهران معاینه فنی گرفته‌اند. عملا می‌توان گفت ۸۰ درصد خودروهای مشمول در حال حاضر گواهی معاینه فنی دارند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران با بیان اینکه یکی از ارکان مهم اجرای فاز دوم طرح کاهش کنترل خودروهای سنگین است، گفت: معاینه فنی این خودروها هم توسط دوربین‌ها کنترل می‌شود و این یکی از نقاط قوت اجرای مرحله دوم طرح کاهش است.

وی تاکید کرد: معاینه فنی تمامی خودروهای سنگین و سبک و هر پلاکی که در شهر وجود دارد، توسط دوربین‌ها کنترل می‌شود.

در پی پیگیری‌های خبرنگار ایلنا، روابط عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد درخصوص صدور جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی هنوز هیچ بیانیه یا بخشنامه‌ای صادر نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز