خبرگزاری کار ایران

آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در ۶ ماهه اول سال ۹۷

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۵۰۰

رییس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب آخرین آمار تصادفات منجر به فوت را در 6 ماهه اول سال 97 اعلام کرد.

به گزارش ایلنا‌، سرهنگ احسان مومنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب در تشریح تصادفات منجر به فوت شش ماهه اول سال ۹۷ در سطح معابر شهری تهران بزرگ گفت: ۴۰ درصد متوفیان حوادث رانندگی عابرین  پیاده و ۳۸ درصد متوفیان حوادث رانندگی مربوط به موتورسیکلت سواران هستند.

وی ادامه داد: حدود ۹۰ درصد متوفیان مذکر و ۱۰ درصد مونث می باشند  و بیشترین زمان وقوع تصادفات در نیمه اول سالجاری  از ساعت ۸ شب  الی ۱۲ شب بوقوع پیوسته است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شش ماهه دوم سال شرایط جوی متفاوتی داریم و هوا بارانی و سطح آسفالت خیس و لغزنده است جهت کاهش سوانح رانندگی به کلیه کاربران ترافیکی توصیه می‌شود از وسایل نقلیه عمومی جهت تردد در آب و هوای نا مساعد استفاده کنند چه بسا در چنین آب و هوایی استفاده از اتوبوس یا مترو، ایمن‌تر، آسان‌تر و حتی سریع‌تر از خودروهای شخصی است.

وی ادامه داد: همچنین عابرین پیاده هنگام عبور از عرض معابر از پلهای هوایی و محلهای خط کشی شده استفاده کنند و از دویدن و ورود ناگهانی به سطح معابر خودداری کرده و همچنین در ساعات تاریکی هوا از محلهایی که دارای روشنایی کافی هستند عبور کنند.

سرهنگ مومنی با بیان اینکه موتورسیکلت سواران در زمان لغزنده و نامساعد بودن شرایط جوی از حرکت و تردد در سطح معابر خودداری کرده و در حین رانندگی از کلاه ایمنی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به تاریک شدن زودتر هوا با چراغ روشن جهت بهتر دیده شدن در سطح معابر تردد کنند. رانندگان وسایل نقلیه نیز در شرایط نامساعد جوی باید فاصله طولی خود را با وسیله جلویی حفظ نموده و با سرعت مطمئنه و کمتر از شرایط عادی حرکت کنند تا بتوانند در صورت بروز هر مشکلی یا خطری وسیله نقلیه خود را کنترل کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب خاطرنشان کرد: رانندگان در صورتیکه راننده‌ای نیاز به کمک داشت تا رسیدن نیروهای امدادی در حد توان کمک کرده و همچنین توجه ویژه به تردد عابرین و موتورسیکلت سواران در سطح معابر داشته باشید امیدواریم با  رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی  و رعایت اصول ایمنی در رانندگی توسط شهروندان عزیز شاهد کاهش حوادث رانندگی و سفرهای بی خطر در سطح معابر تهران باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز