خبرگزاری کار ایران

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش:

مسئولان فرهنگی باید نسلی خودباور و تمدن ساز تربیت کنند

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۹۴۱

دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش، کانون‌های فرهنگی تربیتی را مکمل مدارس برشمرد و تاکید کرد: مسئولان فرهنگی و مدیران کانون‌ها باید نسلی خودباور و تمدن ساز تربیت کنند.

به گزارش ایلنا، مهدی نویدادهم در آئین اختتامیه جشنواره دوسالانه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی تربیتی سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران گفت: مشکل پست‌های سازمانی کانون‌های فرهنگی تربیتی به‌زودی حل می‌شود.

وی افزود: کنکور اجازه شناسایی و رشد استعدادها را نمی‌دهد کانون‌ها مکمل مدارس است و می‌توانند به شناسایی و رشد استعداد دانش آموزان کمک کنند چنانکه بعد از انقلاب بسیاری از صاحب‌نظران از کانون‌های فرهنگی هنری بیرون آمدند، لذا یکی از خدمات قابل‌تقدیری که امور تربیتی به‌نظام کرده است شناسایی استعدادها است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش  با اشاره به برگزاری این نمایشگاه با موضوع حمایت از کالای ایرانی که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است، اظهار داشت: در ابتدای سال که رهبر انقلاب نام‌گذاری فرمودند، همه فکر می‌کردند، افزایش کیفیت و کاهش قیمت باید اتفاق بیفتد تا بشود کالای ایرانی را جایگزین کالای خارجی کرد اما امروز باید گفت عامل اصلی عامل فرهنگی است باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را نهادینه کرد، لذا این نگاه که مرغ همسایه غاز است، کاملاً اشتباه است.

نویدادهم ادامه داد: متأسفانه امروز می‌بینیم بسیاری از تولیدکنندگان تولید خود را با مارک خارجی عرضه می‌کنند باید تلاش کرد این خودکم‌بینی این فرهنگ غلط را در جامعه اصلاح کرد، لذا کارشناسان فرهنگی باید این فرهنگ خودباوری و ما می‌توانیم را ترویج کنند.

وی با اشاره به فرهنگ چند هزارساله ایرانی تصریح کرد: ما هموار ه می‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم لذا نباید به منفی‌بافی‌های فضای مجازی توجه کرد. چنانکه امام راحل فرمودند که ما می‌توانیم، باید نسلی را تربیت کرد که باور داشته باشند که می‌تواند و فرهنگ و تمدن برتر را در جهان داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز