خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا مطرح کرد:

شناسایی مخلان نظم و امنیت در عرصه اقتصادی/ ارائه پیشنهاد به دستگاه‌های ذیربط برای کاهش ترافیک

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۵۹۹

فرمانده ناجا گفت: پیشنهاداتی به دستگاه‌های ذیربط برای کاهش ترافیک داده‌ایم که امیدواریم با اجرای آنها عملکرد قابل قبول‌تری در حوزه ترافیک داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در بازرسی از ستاد فرماندهی تهران بزرگ با بیان اینکه فرماندهی تهران بزرگ در اجرای ماموریت‌های خود توانسته، نظم و آرامش را در تهران بزرگ جاری کند، گفت: کارکنان خدوم در جایگاه‌های مختلف اثراث خود را در جامعه گذاشته‌اند و مردم پلیس را ملجا و پناهگاه خود می‌دانند.

وی با بیان اینکه امروز اعتماد مردم، مسئولان و رسانه‌ها به پلیس افزایش پیدا کرده است، گفت: یکی از اقدامات ما در روزهای اخیر امنیت جاماندگان از اربعین بود در این مراسم بیش از دو میلیون از ارادتمندان به امام حسین(ع) از میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی در حرکت بودند و این مراسم بدون هیچ گونه ناراحتی، بی‌نظمی و مشکل امنیتی برگزار شد و نقش پلیس فاتب بی‌بدیل بود.

فرمانده ناجا با اشاره به اقدامات پلیس تهران بزرگ در اجرای طرح‌های مختلف رعد گفت: اقداماتی که در راستای طرح رعد در تهران بزرگ انجام شده، باعث ارتقای امنیت شهر بوده است و این اراده برای برخورد با هر گونه هنجارشکنی و قانون گریزی و تعدی به حقوق مردم وجود دارد. امروز هیچ نقطه‌ای در تهران نیست که پلیس در آن حضور نداشته باشد.

اشتری با بیان اینکه 12 میلیون نفر در تهران تردد و فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: بسیار کار بزرگی است که پلیس در کنار این فعالیت‌ها آسایش و امنیت را برای مردم ایجاد می‌کنند و مردم احساس امنیت می‌کنند. این امنیت به راحتی به دست ما نرسیده و به واسطه تلاش و همت همکاران ما و هدایت‌های رهبری و دعای مردم است.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستادی تهران بزرگ گفت: ستاد فرماندهی تهران بزرگ رشد قابل قبولی در این نظارت‌ها از خود نشان داده است و این ظرفیت در تهران بزرگ وجود دارد که با سرعت بیشتر بتواند این رشد را ارتقا و این حرکت رو به جلو را با شتاب بیشتر به سمت مطلوب ادامه دهد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه امنیت در تهران برای ما بسیار مهم است، تصریح کرد: این امنیت هم از بعد اقتصادی، اجتماعی، انتظامی و اخلاقی برای ما اهمیت دارد و باید در حوزه‌های مختلف امنیت ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌ها و آموزش‌های پلیس‌های تخصصی اقدامات خوبی در حوزه امنیت صورت گرفته است. البته ضعف‌هایی نیز وجود داشته که باید برطرف شوند.

او با تاکید بر اینکه یکی از نگرانی‌هایی که در سطح شهر تهران وجود دارد حضور معتادان است گفت: حضور معتادان متجاهر یکی از نگرانی‌هایی است که در سطح تهران وجود دارد.مقابله با بحث اعتیاد و برخورد با معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر از جمله برنامه‌های اصلی پلیس است همچنین شناسایی باندهای توزیع کننده باندهای مواد مخدر یکی دیگر از اولویت‌های ما است و بدون اغماض حتما با این باندها برخورد می‌کنیم.

اشتری با اشاره به دیگر مشکلات پلیس تهران بزرگ گفت: یکی از مشکلات اصلی ما بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر است نیروی انتظامی در سراسر کشور و تهران بزرگ این آمادگی را دارد که ظرف 48 ساعت معتادان را شناسایی و جمع‌آوری کند و به نهادهای مربوطه تحویل دهد. البته شهرداری‌ها و مراکز مرتبط نیز باید در این خصوص اهتمام داشته باشند. اما ما اعلام می‌کنیم این آمادگی را داریم در صورتی که محل مناسب برای این افراد در نظر گرفته شود این معتادان متجاهر را شناسایی، جمع‌آوری و تحویل دهیم و چهره شهر را پاک کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به بحث ترافیک خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های دیگر ما موضوع ترافیک است که با برنامه‌ریزی خوبی که در این زمینه صورت گرفته خوشبختانه تصادفات و تلفات نسبت به گذشته کمتر شده است البته این مقدار باز هم زیاد است و ما را راضی نمی‌کند.

وی ادامه داد: اینکه بتوانیم با فناوری روز و تجهیزات مدرن در اقصی نقاط کشور ترافیک را کنترل کنیم یکی از اولویت‌های ما بوده است و راه‌اندازی مانتیتورینگ هوشمند در پلیس راهور تهران بزرگ یکی از این اقدامات بوده که با استفاده از ظرفیت‌های موجود توانستیم ترافیک روان‌تری داشته باشیم البته هر سال تعدادی خودرو بر چرخه ترافیک کشور اضافه می‌شود. همچنین با بارش باران ترافیک در شهرها بیشتر می‌شود ما پیشنهاداتی به دستگاه‌های ذیربط برای کاهش ترافیک داده‌ایم و امیدواریم با اجرای آنها عملکرد قابل قبول‌تری در حوزه ترافیک داشته باشیم.

اشتری با اشاره به آموزش نیروهای پلیس گفت: موضوعات آموزش همکاران ما در پلیس یکی دیگر از اولویت‌های نیروی انتظامی است که خوشبختانه در این زمینه تهران بزرگ رشد خوبی داشته است. همچنین یکی از اولویت‌های ما در سال 97 حرفه‌ای شدن نیروی پلیس بوده است و توانستیم در این زمینه درصدی نسبت به گذشته رشد داشته باشیم و این درصد با توجه به حجم ماموریت‌های ما و آموزش‌هایی که در حین خدمت ارائه شده بسیار قابل قبول است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به مخلان نظم و امنیت در حوزه اقتصاد گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که برای ما بسیار اهمیت و اولویت دارد شناسایی افرادی بوده است که مخل نظم اقتصادی در کشور هستند بعد از اتفاقات و التهاباتی که در بازار ایجاد شد و مشکلات اقتصادی که به وجود آمد یکی از نیروهایی که در این زمینه برای مقابله با فساد اقتصادی وارد شد پلیس بود و نتیجه اقدامات نیروی انتظامی باعث شد که دو نفر از سران این مفسدان اقتصادی امروز به دار مجازات آویخته شوند.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات پلیس این است که در عرصه اقتصاد با مخلان نظم و امنیت برخورد می‌کنیم و افرادی را که باعث برهم زدن امنیت در این حوزه می‌شوند را شناسایی و به دستگاه قضا تحویل می‌دهد. این اقدامات صورت گرفته با توجه به امکانات محدود در حوزه اقتصادی بسیار موثر بوده البته مردم نیز همکاری‌های خوبی با ما داشته‌اند. امیدواریم با هماهنگی دستگاه قضایی با افرادی که باعث آزار مردم در این حوزه می‌شوند گام‌های موثری برداریم که نتیجه آن رضایتمندی مردم باشد.

وی ادامه داد:‌ نیروی انتظامی یک مجموعه اجتماع محور است یعنی اقدامات آن بر اساس نیازمندی‌های مردم شکل می‌گیرد و ماموریت‌های نیروی انتظامی جدای از مردم نیست و برای مردم و در کنار مردم است.

اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی اقداماتی را بر اساس قانون و ضوابط برای مردم انجام می‌دهد خاطرنشان کرد: در هفت ماهه گذشته هفت میلیون تماس با مرکز فوریت‌های پلیس 110 گرفته شده است البته بخشی از تماس‌ها مربوط به مجموعه نیروی انتظامی نبوده است اما مردم به ما ا طلاع دادند.

وی با بیان اینکه روزانه یک میلیون تماس با این مراکز گرفته می‌شود گفت: روزانه ده‌ها هزار مراجعه حضوری به نیروی انتظامی می‌شود و مردم به مقرهای ما مراجعه می‌کنند و این نشان می‌دهد که بین مردم و پلیس ارتباط خوبی وجود دارد.

فرمانده ناجا با اشاره به دیگر اولویت‌‌ نیروی انتظامی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های ما ساختار سازمانی جدید با هماهنگی نیروهای مسلح است که در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز