خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور خبر داد؛

آغاز طرح یکپارچه دریافت سند حمل بار شهری با همکاری شهرداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۴۵۸

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از آغاز اجرای طرح یکپارچه «دریافت سند حمل بار شهری (باربرگ)» برای ناوگان باری بالای ۱۰ تن در سراسر کشور با همکاری شهرداری‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی‌‌‌‌‌‌نژاد با بیان خبر فوق گفت: پس از اجرای طرح ملی ساماندهی فعالان حمل و نقل عمومی نفت گازسوز درون‌‌‌شهری و تخصیص سهمیه سوخت از بهمن ماه ۱۳۹۵ با همکاری وزارت نفت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت راه و شهرسازی و دستیابی به اهداف مدنظر، زیرساخت‌های سخت‌‌‌‌‌‌افزاری و نرم‌‌‌‌‌افزاری لازم برای اجرای طرح یکپارچه دریافت سند حمل بار شهری و حومه‌ای (باربرگ)، آماده بهره‌‌‌‌‌برداری و سامانه مربوطه از ۲۰ آبان ماه امسال راه‌‌‌‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: این طرح بر اساس مطالعات انجام شده بر روی تجربیات موفق سایر کشورهای دنیا و ارائه راهکارهای بومی مطابق با شرایط کشور تدوین و به مرحله بهره‌‌برداری رسیده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: در این راستا از ۲۰ آبان، تمامی رانندگان خودروهای عمومی نفت گازسوز فعال در سراسر شهرهای کشور با ظرفیت بالای ۱۰ تن، موظفند از طریق «تلفن همراه» خود یا «درگاه اینترنت» و بدون نیاز به مراجعه حضوری، به‌ازای هر حمل بار در سطح شهر، اقدام به دریافت باربرگ کنند.

جمالی‌نژاد افزود: همچنین مطابق هماهنگی انجام گرفته با وزارت نفت، مقرر شده است تا از ابتدای آذرماه، سهمیه پایه سوخت این خودروها به صورت گام به گام کاهش و منطبق بر عملکرد و بر اساس باربرگ تخصیص یابد.

وی ادامه داد: این طرح که با همکاری شهرداری‌‌‌‌‌های کشور در حال اجرا است، می‌‌‌‌‌‌تواند ابزارهای لازم را برای کاهش جدی ترافیک، آلودگی هوا و مدیریت حمل و نقل بار شهری در اختیار مدیران شهری قرار دهد.

شایان ذکر است باربرگ به عنوان سند حمل بار شهری، برای اولین بار در کشور و هم‌گام با کشورهای تراز اول جهان در حوزه حمل و نقل، براساس قانون تجارت الکترونیک، به صورت الکترونیکی طراحی شده و به عنوان سندی معتبر، امکان مدیریت یکپارچه و برخط جابه‌‌‌جایی بار در سطح شهرهای کشور را فراهم می‌کند.

همچنین باربرگ به عنوان ابزاری هوشمند، ساز و کار لازم را برای تخصیص هوشمند، هدفمند و سیستمی یارانه‌‌‌های دولتی مانند سوخت، لاستیک، بیمه، تسهیلات نوسازی ناوگان و... ایجاد می‌‌کند.

فعالان بخش حمل و نقل بار درون‌‌‌‌شهری در سراسر کشور می‌توانند برای دریافت نرم‌افزار مربوطه به سامانه باربرگ به نشانی www.BaarBarg.ir مراجعه کرده و به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۷۵۴۹۲۰۰۰ــ۰۲۱ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز