خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

ارایه زمین‌های گروهی به مستاجران زلزله‌زده

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۴۱۰

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در مجموع ۱۰۴ هزار خانه در زلزله کرمانشاه آسیب دید، گفت: تا امروز نزدیک ۷۰ هزار خانه آسیب دیده در زلزله کرمانشاه تعمیر، بازسازی و احداث شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هوشنگ بازوند در آیین اهدای ماشین آلات تهیه شده توسط شهرداری تهران به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اظهار کرد: حدود ۹ شهرستان، ۲۲ شهر و ۱۹۳۲ روستا تحت تاثیر  زلزله کرمانشاه قرار گرفت. این زلزله ۵ هزار و ۴۳۵ پس لرزه داشت که برخی از آنها در حد یک زلزله بودند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در زلزله این استان حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد دبی آب چشمه سارها و حتی آب شرب شهرها که از سفرهای آب زیر زمینی تامین می شد، افزایش یافت گفت: شهرهایی که تصفیه خانه مناسب نداشت در زلزله دچار مشکل شدند.

وی افزود: شاید می دانستیم که کانکس ها روزی تبدیل به مشکل می شود، اما به دلیل پس لرزه ها غیر از کانکس نتوانستیم از سازه دیگری استفاده کنیم.

بازوند ادامه داد: در این زلزله سعی کردیم اسکان موقت را در نزدیکی محل تخریب شده ایجاد کنیم، در روستاها تا ۹۵ درصد در این مورد موفق بودیم اما در شهر نتوانستیم به صورت صددرصد این برنامه را محقق سازی کنیم چرا که خانه ها آپارتمانی بودند.

وی با بیان اینکه تجربه خوب دیگرمان در زلزله کرمانشاه این بود که زندگی مردم در بحران از حالت عادی خارج نشد گفت: در زلزله کرمانشاه به اندازه یک شهر ۸۰۰ هزار نفری زباله تولید می شد و منطقه ۱۴ و ۲۰ شهرداری تهران به کمک ما آمدند.

وی با بیان اینکه ۱۰۴ هزار خانه در زلزله کرمانشاه آسیب دید گفت: ۶۸ هزار خانه نیازمند تعمیرات بود که تا امروز ۵۹ هزار خانه وام دریافت کرده اند و تعمیرات ۵۳ هزار مورد از آنها تمام شده است.

بازوند ادامه داد: در این زلزله ۱۲ هزار و پانصد خانه روستایی صددرصد تخریب شده بود و همانطور که قول داده بودیم تا مهرماه بازسازی آنها را تمام کردیم همچنین ۱۳ هزار و پانصد خانه را که احتمال می دادیم در مقابل زلزله مقاوم نیستند بازسازی کردیم تا دیروز ۱۸ هزار و ۵۰۰ خانه احداث و تحویل داده شد. بنابراین نزدیک ۷۰ هزار خانه ظرف ۹ تا ۱۰ ماه تعمیر، بازسازی و احداث شد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شش هزار و پانصد واحد دارای پروانه در سرپل ذهاب اشتیم که تخریب شدند، گفت: تا امروز برای ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانه در سرپل ذهاب پروانه صادر شده است.همچنین خانه دو هزار و ششصد مستاجر تخریب شده بود که در حال ارایه زمین های گروهی دو الی سه نفره به آنها هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز