خبرگزاری کار ایران

دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی مطرح کرد:

جامعه به لحاظ شاخص امید و اعتماد وضعیت خوبی ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۲۸۶

مولاوردی گفت: باید به برون رفت از وضعیت و شرایطی که در جامعه ما حاکی است، کمک کنیم. زیرا به لحاظ شاخص امید اجتماعی و اعتماد جامعه ما چندان وضعیت مطلوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سومین نشست سراسری «دستیاران ویژه حقوق شهروندی دستگاه‌های‌ اجرایی و اولین نشست رابطین امور حقوق شهروندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها» با حضور منصور غلامی (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) و شهیندخت مولاوردی (دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی در وزارت علوم) برگزار شد.

مولاوردی در این نشست بیان کرد: این دومین همکاری ما در حوزه حقوق شهروندی است که هفته گذشته ما اولین تفاهم نامه در این زمینه را با آموزش و پرورش به امضا رساندیم.

وی ادامه داد: وزارتخانه‌های ما نقش مهمی در بحث اجرای حقوق شهروندی دارند و امیدواریم امضای این تفاهمنامه آغاز بهار همکاری‌ها و تعاملات ما در به حقوق شهروندی باشد.

وی با بیان محورهای حقوق شهروندی بیان کرد: ما در آستانه برگزاری دومین سالگرد منشور حقوق شهروندی قرار داریم و از تمام نظراتی که در این زمینه به ما ارائه می‌دهند، استفاده می‌کنیم تا این رویداد را به نحو احسن برگزار کنیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی بیان کرد: ویژگی امسال این است که دومین سالگرد رونمایی از حقوق شهروندی با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی مصادف شده است و باید به برون رفت از وضعیت و شرایطی که در جامعه ما حاکی است، کمک کنیم. زیرا به لحاظ شاخص امید اجتماعی و اعتماد جامعه ما چندان وضعیت مطلوبی ندارد.

وی ادامه داد: هر کدام از ما در ترویج ارتقاء امید اجتماعی باید نقش خودمان را ایفا کنیم و شعارمان این است که جامعه ای امیدوار ایجاد کنیم. همچنین باید برنامه هایی را ایجاد کنیم که به ارتقا  شاخص های ما در حقوق شهروندی کمک کند.

او افزود: رئیس جمهور هم به این مهم بسیار تاکید داشتند که باید نشاط و امید به جوانان و حتی کودکان تزریق کرد. به ویژه امسال که باید آن را پیش بگیریم. همچنین رئیس‌جمهور اشاره کرده‌اند که این دولت چالش‌های بزرگ انباشته شده از دهه های گذشته را به ارث برده است و باید بتوانند شرایط مساعدی را برای مقطع پایانی فعالیت خودش در سال ۱۴۰۰ فراهم کند.

مولاوردی گفت: ما به دنبال نسل جدید دانشگاه ها و مدارس در حوزه مهارت‌های کارآفرینی و توانمندی اقتصادی  در جوانان هستیم و امیدواریم بتوانیم کارهای اساسی انجام دهیم تا زمانی که وقتی جوانان فارغ التحصیل می شوند به یک مهارت و یا حرفه اقتصادی مسلط شده باشند، از طرفی نباید تمام افق آینده جوانان ما به مدرک محدود شود. بحث مهارت افزایی اولویت‌های اول  وزارتخانه ها است. مهارت اجتماعی نیز دقیقاً منطبق بر آموزش حقوق شهروندی است که بسیار در جامعه ما جای کار دارد. ما در گفتگو و کار تیمی خلا بسیاری داریم که باید مرحله تکمیلی آن در دانشگاه‌ها انجام شود البته قبل از آن باید در مدارس و خانواده‌ها ریشه این امر کار محکم می‌شد.

 در ادامه این برنامه تفاهم نامه حقوق شهروندی میان وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی امضا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز