خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران:

بحث‌های کمیسیون‌های شورا به انتخاب حناچی انجامید/وزارت کشور ظرف ۱۰ روز تکلیف شهردار را مشخص می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۱۹۰

علی اعطا با اشاره به اینکه اختلاف رای حناچی و آخوندی زیاد نبود، گفت: ویژگی‌ بارزی وجود نداشت که سبب برتری آقای حناچی نسبت به آقای آخوندی باشد بلکه بحث‌هایی که در کمیسیون‌های شورا مطرح شد، به انتخاب آقای حناچی انجامید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اعطا در حاشیه جلسه علنی روز سه‌شنبه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه رای اکثریت شورا مبنی بر انتخاب آقای پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران بود، اظهار کرد: طی بحث‌هایی که دیروز در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر سر گرفت، جمع‌بندی حاصل و باعث شد که امروز آقای پیروز حناچی نظر اکثریت آرای اعضای شورا را تامین کند.

وی در پاسخ به اینکه چه ویژگی بارزی سبب انتخاب پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران شد، اظهار کرد: اگر یک اختلاف عمیق میان تعداد آرا وجود داشت می‌شد از ویژگی بارز صحبت کرد اما اختلاف رای زیاد نبود.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: در فاصله روز یکشنبه تا سه شنبه هر دو کاندیدا در شش کمیسیون تخصصی شورا حضور یافتند و به تفصیل در همه حوزه‌های تخصصی بحث کردند. مجموع مباحث به انتخاب آقای حناچی انجامید.

اعطا در پاسخ به این سوال که آیا وزارت کشور پیروز حناچی را به عنوان شهردار تهران تایید می‌کند یا خیر، بیان کرد: وزارت کشور 10 روز زمان در اختیار دارد تا یک فرآیند اداری را طی کند، آنگاه وزیر کشور حکم شهردار را صادر خواهد کرد. اگر زمان صدور حکم وزیر کشور کم شود نیازی نخواهد بود شورای شهر نسبت به انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران اقدام کند.

وی افزود: براساس قانون امروز مدارک پیروز حناچی به عنوان گزینه شهرداری تهران به وزارت کشور ارسال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز