خبرگزاری کار ایران

تسهیل مسیر اخذ مجوز محصولات دانش‌بنیان

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۱۳۴

رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: در نشست مشترکی که امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، وزیر بهداشت، رییس سازمان غذا و دارو و مدیران معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برگزار شد، موضوعاتی مانند توسعه شرکت های دانش بنیان، تسهیل مسیر اخذ مجوز برای محصولات ساخته شده توسط شرکت های دانش بنیان و ایجاد بازار برای این محصولات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، حسین وطن پور با اعلام این مطلب اظهار داشت: تعدادی از محصولات شرکت های دانش بنیان برای اخذ مجوز، مدت هاست پشت درهای کارشناسی سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی در صف می مانند و هماهنگی های لازم به وجود آمد تا کارگروهی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت به منظور حل این مشکل تشکیل شود.

وی تصریح کرد: توسعه شرکت های دانش بنیان در شرایط تحریم های تحمیل شده و مشکلات به وجود آمده ارزی برای کشور، کمک زیادی کرده و در حال حاضر بخش عمده ای از داروهای بایوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی توسط مجموعه های دانش بنیان تولید می شود.
 
رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به وجود 1200 شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت گفت: 450 شرکت دانش بنیان حوزه سلامت، محصولات خود را به بازار عرضه می کنند و حدود 4000 محصول دانش بنیان در بازار وجود دارد و تا پایان سال گذشته حدود 1800 میلیارد تومان از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت، خرید کرده ایم که گامی در جهت حمایت از تولید داخلی، تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت دانش و پیشرفت کشور است.
 
دکتر وطن پور تاکید کرد: خوشبختانه هماهنگی و همکاری های بسیار خوبی با هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران انجام شده تا بازار مناسبی برای محصولات دانش بنیان ایجاد شود و اگر شرکت های دانش بنیان بتوانند 20 درصد از ظرفیت بازار محصولات را تولید کنند و تعهد به تامین کل نیازهای کشور داشته باشند، وزارت بهداشت واردات را کنترل خواهد کرد تا بازار مناسبی برای شرکت های دانش بنیان ایرانی ایجاد شود.
 
وی اضافه کرد: بسیاری از محصولات دانش بنیان مانند داروهای بایوتکنولوژی و یا تجهیزات پزشکی مانند مانیتورهای قلبی، کل نیاز کشور را پاسخ می دهند و کشور نیازی به واردات این محصولات ندارد و حدود 160 تا 170 قلم کالاهای سلامت محور در کشور وجود دارد که واردات آن به صرفه نیست و توسط شرکت های دانش بنیان تولید می شود.
 
رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به همکاری بسیار نزدیک وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه تقویت شرکت های دانش بنیان گفت: این دو مجموعه اعتقاد ویژه ای به تقویت و حمایت از شرکت های دانش بنیان دارند و از نظر منابع مالی و اخذ مجوزهای لازم به محصولات دانش بنیان، به همدیگر وابسته هستند.

وطن پور یادآور شد: وزیر بهداشت اعتقاد ویژه ای به حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولیدات آنها دارد، اما ملاک، کیفیت این محصولات است که در این صورت هیچ محدودیتی در خرید محصولات با کیفیت دانش بنیان برای وزارت بهداشت وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز