خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد:

لزوم ریشه‌کن کردن فقر و بیکاری در مرزها

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۰۸۶

مرجع تقلید شیعیان در دیدار با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بر ریشه‌کنی فقر و بیکاری در مرزها به‌منظور مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید شیعه در این دیدار بر تامین آسایش و ایمنی مرزنشینان تاکید کرد و گفت: اگر فقر در مرز ریشه‌کن شود؛ قاچاقچی هرگز نمی‌تواند به مرز نفوذ کند.

وی تصریح کرد: اگر اشتغال باشد، خیلی‌ها به سمت مواد مخدر نمی‌روند، فشار مالی ناشی از فقر، علت گرایش به مواد مخدر است؛ لذا اگر مرزها آباد شود مشکل قاچاق در نزدیکی مرزها حل می‌شود.

این مرجع تقلید شیعه بیان داشت: هر کسی در کار خودش باید متخصص باشد و تعهد به تقوا و پاکی و طهارت داشته باشد و از دروغ و خودخواهی و تزویر به دور باشد، این امور در بین همه مسئولیت‌ها مشترک است.

آیت الله جوادی آملی در ادامه؛ اعتیاد به مصرف مواد مخدر را خودکشی تدریجی خواند و گفت: این افراد با آگاهی به این موضوع به سمت مواد مخدر می‌روند همانند افرادی که خودسوزی می‌کنند. باید فرهنگ‌سازی کرد و مهارت‌های زندگی را به افراد آموزش داد.

وی اظهار امیدواری کرد که به برکت خون شهدا اقتصاد و اشتغال سر و سامان بگیرد و کنار آن با انجام کارهای فرهنگی‌، معضل شوم مواد مخدر باید در جامعه از بین برود و امکاناتی در اختیار دولت قرار گیرد که مرزها به آبادانی برسد.

مواد مخدر هزینه‌های زیادی را بر کشور تحمیل کرده است

همچنین اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران در 4 دهه گذشته، مبارزه بی امانی را با مواد مخدر در همه حوزه‌های مقابله، برخورد با اشرار و قاچاقچیان داشته است و 3700 شهید و هزاران جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام کرده است.

وی افزود: امروزه با تنوعی از عرضه مواد مخدر روبرو هستیم، در سال 2001 میلادی و قبل از حضور آمریکا در افغانستان، تولید مواد مخدر در آن کشور، 200 تن بود اما این رقم بعد از گذشت دو دهه، به ده هزار تن رسیده است.

دبیرکل ستاد بیان داشت: ایران رتبه نخست کشفیات تریاک و رتبه دوم کشفیات مرفین و هروئین را در دنیا دارد و نهادهای مبارزه‌گر کشورمان، همچون سپاه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و استانداران در امر مقابله تلاش بسیار زیادی را انجام دادند.

مومنی با بیان اینکه مواد مخدر هزینه‌های زیادی را بر کشور تحمیل کرده است، گفت: هزینه سالانه مواد مخدر از جمله مصرف و درمان معتادان در کشور 199 هزار میلیارد تومان (معادل 11.7 درصد تولید ناخالص ملی) است و این جدای هزینه‌های جانی برای انسان‌ها است؛ چرا که جان ادمی با ارزش است و نمی‌توان برای آن قیمت تعیین کرد.در مناسبات بین‌المللی و کشور افغانستان نیز برای کشت جایگزین مذاکراتی انجام داده‌ایم.

دبیرکل ستاد؛‌ جمع‌آوری معتادان از شهرها و ایجاد فضای امن در بین مردم و پیشگیری از عدم گرایش جوانانمان به اعتیاد با همراهی همه نهادهای ذی‌ربط به منظور مصون‌سازی جامعه از اعتیاد را از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد خواند.

مومنی بیان داشت: نفس علما و مراجع بر مردم اثرگذار است، ما مردم متدینی داریم، ظرفیت‌های دینی و فرهنگی قم می‌تواند در حوزه پیشگیری از اعتیاد موثر باشند. ما معتقدیم هم حاکمیت باید در مبارزه با مواد مخدر تلاش کند و هم مردم در این مبارزه مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز