خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری ناجا:

۵هزار پلیس به لباس دوربین‌دار مجهز می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۰۱۲

رئیس پلیس پیشگری ناجا تاکید کرد: پنج هزار پلیس کشور در مرحله نخست طرح نظارتی این نیرو به لباس‌های دوربین‌دار مجهز می‌شوند.

به گزارش ایلنا، سردار محمد شرفی با اعلام این خبر گفت: تجهیز پنج هزار پلیس به لباس‌‌های دوربین‌‌‌دار در سال جاری در برنامه پلیس پیشگیری بوده که تاکنون هزار مورد از آن در اختیار نیروها قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح در راستای برنامه‌‌‌‌‌های نظارتی پلیس پیشگیری از ماموران و همچنین در راستای حفظ حقوق شهروندی و متهمان اجرا می‌‌‌‌‌‌شود که یک هزار مورد از آن در جغرافیای تهران بزرگ، فرودگاه امام خمینی (ره)، استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان غربی توزیع شده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اضافه کرد: تحقق شاخص‌‌‌‌‌های حقوق شهروندی یکی از تکالیف نیروی انتظامی است که در این راستا و برای توسعه کمی و کیفی شاخص‌‌‌‌‌‌‌های ارائه خدمات انتظامی به مردم تاکنون تمامی نظرگاه‌‌‌‌های کشور زیر پوشش تصویری رفته است.

شرفی با اشاره به اینکه این طرح به منظور رعایت حقوق متهمان تحت نظر راه‌‌‌اندازی می‌‌‌‌شود، اظهار داشت: با ایجاد این امکان هم‌‌‌‌اکنون فرماندهان ارشد انتظامی استان‌‌ها و کشور می‌‌‌‌توانند به صورت به‌هنگام (آنلاین) تمامی این نظرگاه‌‌‌‌‌ها را زیر نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی به دنبال تسریع در خدمات به مردم راه‌‌‌‌‌‌اندازی ۱۰۰ کلانتری سیار تا پایان سال جاری را در دستورکار خود قرار داده است، تصریح کرد: این کلانتری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها با توجه به تغییر جغرافیای جرایم در نقاط جرم‌‌‌خیز ایجاد می‌‌‌‌شوند که طراحی و تجهیز  آن کاملا بومی و از سوی نیروهای داخلی انجام شده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: منابع ایجاد و راه‌‌‌‌اندازی این کلانتری‌‌‌‌ها از محل‌‌‌های مختلف مشخص شده اما عدم تامین اعتبارات، مهمترین مشکل نیروی انتظامی برای به نتیجه رسیدن این برنامه است.

شرفی آموزش به مردم و نیروها را در راستای پیشگیری از وقوع جرایم از دیگر برنامه‌‌‌‌‌های این نیرو اعلام و خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۰۰ هزار همیار پلیس پس از ارائه آموزش‌‌‌‌های مختلف سازماندهی شده‌‌اند.

وی افزود: در کنار ارائه آموزش‌‌‌‌ها تکمیل حلقه‌‌‌‌‌های پیشگیری از جرایم توسط این نیرو از دیگر برنامه‌‌‌‌‌‌های در دست اقدام است که از جمله آن می‌‌‌‌توان به پلیس افتخاری، نگهبان محله، همیار پلیس و در نهایت تشکل‌‌‌‌‌‌های مردمی اشاره کرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اضافه کرد: نیروی انتظامی درصدد است با اتصال این حلقه‌‌‌‌‌‌‌ها در راستای اجرای برنامه‌‌‌‌های ناجا ساختار اجتماعی را به سمت موفقیت بیشتر در برنامه‌‌‌‌های پیشگیری هدایت کند.

شرفی با بیان اینکه رعایت شاخص‌‌‌‌های حقوق شهروندی و دادرسی از تکالیف نیروهای انتظامی است، ابراز داشت: طبق داده‌‌‌‌های آماری سامانه ۱۹۷ این نیرو، ۸۷ درصد مردم از رفتارهای نیروها رضایت دارند.

وی ادامه داد: همچنین ۸۵ درصد از مراجعه‌‌‌‌‌کنندگان به یگان‌‌‌‌‌های انتظامی نیز از عملکرد نیروها رضایت دارند و پلیس در نظر دارد با جدیت کامل تحقق برنامه‌‌‌های مختلف از جمله کلانتری سیار، ساماندهی همیاران پلیس و لباس‌‌های دوربین‌‌‌دار را پیگیری کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه همایش سالیانه مدیران و فرماندهان با هدف بررسی عملکرد استان و نظارت بر تحقق فرامین، سیاست‌‌‌ها و خطی و مشی‌ها در استان‌‌‌ها تشکیل می‌‌‌شود، عنوان کرد: در سال جاری نیروی انتظامی حدود شش اولویت را به استان‌‌‌‌ها اعلام کرده که یکی از آنها را می‌‌‌‌توان ارتقای توان عملیاتی و دفاعی در استان‌‌ها برشمرد.

شرفی افزود: استان کردستان در راستای این اولویت‌‌‌‌‌ها و همچنین ارتقای کیفی آموزش و تجهیزات یکی از استان‌‌‌‌های برجسته کشور در یک سال گذشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز