خبرگزاری کار ایران

دستگیری گروه سارقان حرفه‌ای با بهره‌گیری از سیستم GPS خودرو/اعتراف به بیش از ۱۰۰ فقره سرقت خودرو

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۷۱۳

معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری گروهی از سارقین خودرو و لوازم داخل خودرو با بهره گیری از سیستم GPS نصب شده بر روی یکی از خودروهای مسروقه خبر داد.

به گزارش ایلنا،‌ سرهنگ کارآگاه شمس‌الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت خودرو در منطقه شرق تهران ، پرونده‌ای مقدماتی با موضوع "سرقت خودرو" تشکیل و جهت ادامه رسیدگی در اختیار اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره بیستم اطلاع پیدا کردند که مالباخته به صورت جداگانه نسبت به نصب دستگاه GPS بر روی خودرو شخصی‌اش اقدام کرده است . بلافاصله با بهره گیری از این سیستم محل خودرو مسروقه در داخل یک باغ در شهرستان بومهن شناسایی شد و کارآگاهان اداره بیستم با اخذ نیابت قضایی به این محل مراجعه و ضمن کشف و توقیف خودرو مسروقه ، موفق به دستگیری فردی بنام یاسر (۳۰ ساله) شدند.

یاسر در اعترافاتش با معرفی یکی از سارقین سابقه‌دار در زمینه سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو بنام "سعید" عنوان داشت که خودرو مسروقه را از او دریافت کرده است که در ادامه سعید نیز در شهرستان بومهن دستگیر و به اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

سعید پس از دستگیری در اعترافاتش عنوان کرد که تاکنون بیش از ۱۰۰ فقره خودرو اعم از پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند، پراید و ... را سرقت کرده و پس از باز کردن لوازم خودرو اعم از باطری، رادیو پخش، سیستم صوتی، کامپیوتر خودرو (ای‌سی‌یو ) و ...، خودروهای مسروقه را در  مکان‌های خلوت رها کرده است.

سعید در ادامه اعترافاتش عنوان کرد که اموال مسروقه را بواسطه ی یکی از دوستانش بنام "حبیب" و از طریق سایت دیوار به فروش رسانده است که حبیب نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش مقادیر قابل دیگری از اموال مسروقه متعلق به انواع خودروها کشف شد.

سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستگیری متهمین و اعترافات جدید بدست آمده از آنها، تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی از  سوی این گروه از سارقین در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز