خبرگزاری کار ایران

آخوندی خطاب به اعضای شورا:

اداره کشور نیاز به اخلاق عمومی دارد/ایجاد یک گروه ضدرسانه بسیار قدرتمند و پولدار در ایران

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۵۰۷

نامزد تصدی سمت شهرداری تهران گفت: اگر اعضای محترم شورای شهر به من رای دهند، این گونه استنباط می‌کنم که ریسک سخنان مرا پذیرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر تهران در رابطه با برنامه‌هایش گفت: یکی از اصلی‌ترین چالش‌های ما بحث مالی در شهرداری تهران است، تا سال 1392 اسناد مالی تلفیقی مصوب داریم و بی‌انضباطی مالی در شهرداری بسیار گسترده است.

وی ادامه داد: درآمد تهران عمدتا متکی به شهرفروشی شده است هزینه‌های جاری شهر آنقدر زیاد است که هزینه عمرانی تنها یک هفدهم هزینه کل بودجه است. با توجه به تحریم‌ها اقتصاد ملی هم دچار مشکل است. در رابطه با مسائل مالی شهرداری بحث نظام مالیه محلی راهکاری مناسب است که برای آن باید بحث حکمروایی شهری را بپذیریم. شهرداری پایتخت باید متقاضی تحولات استراتژیک در نظام مدیریتی تهران باشد.

نامزد تصدی سمت شهرداری تهران با اشاره به اهمیت خصوصی‌سازی بیان کرد: شهرداری تهران 41 سازمان و شرکت دارد و تهران بسیار سنگین اداره می‌شود. خصوصی‌سازی می‌تواند بار اداره تهران را سبک کند برای نظام تامین مالی شهرداری تهران می‌توانیم یک مشاور بین‌المللی بگیریم تا در این حوزه بازنگری شود.

آخوندی با بیان اینکه سازمان شهرداری چارتی بسیار آشفته دارد، گفت: سازمان مرکزی و مناطق شهرداری بسیار متورم هستند شاید از 42 سال گذشته نظام شهری تهران را با تکیه بر تجارب اداری بازنگری نکرده باشیم که در این حوزه نیز نیاز به یک مشاور بین‌المللی احساس می‌شود.

وی تاکید کرد: من تیم ندارم و این یکی از خوبی‌های من است کسی که شهردار می‌شود باید سازمان را رهبری کند؛ نه اینکه مدیران خود را بر سر کار بیاورد. من در مناصب قبلی خود کمترین نیروی نیروی انسانی را برده‌ام اما بیشترین تغییرات را ایجاد کرده‌ام.

او ضمن اشاره به اهمیت خط متروی شش و هفت تهران بیان کرد: یک پروژه که در وزارت راه و شهرسازی تعریف کردیم انتقال مراکز باربری از تهران به خارج از آن است. حدود 25 هزار کامیون و وسایل نقلیه سنگین وارد کشور می‌شوند و اساسا می‌توان مراکز بارانداز را از تهران بیرون برد. اگر ما در شهرداری کمک کنیم بندر خشکی در خارج از تهران داشته باشیم می‌توانیم 800 هکتار اراضی برای زندگی در ضعیف‌ترین نقاط شهری تهران ایجاد کنیم.

به گفته عباس آخوندی، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، توجه به پروژه‌های هویت‌بخش و ایجاد ستادهای بازآفرینی محله‌ای از دیگر برنامه‌های او برای تصدی سمت شهرداری تهران است.

آخوندی ادامه داد:‌ یک ایده که در وزارت راه هم آن را اجرا کردم ایجاد مرکز  توسعه بود در مرکز توسعه شهر تهران همه می‌توانند زیر 30 سال باشند و این مکان می‌تواند جایی برای خلق ایده‌های جدید باشد در چنین مراکزی راجع به فناوری‌های نو، نحوه هوشمندسازی شهر، ارتباط یک به یک با شهروندان، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و استارت‌آپ‌های شهری بحث شود.

وزیر سابق راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اولین ارزشی که پیگیری می‌کنم حاکمیت قانون است، گفت: قانون فصل الخطاب است و در همه عرصه‌ها کمک‌کننده است. ما قوانینی که تصویب می‌شود کنار می‌گذاریم و نظامات جدید ایجاد می‌کنیم که این از اشکال‌های ما است من در یادداشت کناره‌گیری از دولت هم به حاکمیت قانون اشاره کردم. بنابراین داستان نگاه از بالا به پایین من ساخته و پرداخته برخی رسانه‌ها است.

آخوندی با اشاره به اهمیت اصل دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات گفت: من در وزارت راه هم چنین دسترسی را ایجاد کردم. سامانه اطلاعات راه‌ها را داریم که بعضا در روز بیش از پنج میلیون بار به آن مراجعه می‌شود.

وی تاکید کرد: من موافق ترک تشریفات مناقصه نیستم و تمایل دارم بر مبنای رقابت کار کنم.

آخوندی با اشاره به اهمیت پایبندی به اخلاق عمومی اظهار داشت: برای اداره کشور نیاز به اخلاق عمومی داریم که لازمه آن پایبندی به قانون و پایبندی به اهمیت دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات است.

نامزد تصدی شهرداری تهران با اشاره به بحث مبارزه با فساد گفت: مبنای مدیریت من مبارزه با فساد است اگر قرار باشد من شهردار شوم کوچکترین تسامحی در این زمینه نخواهم داشت. مشکلی که در فضای رسانه‌ای دارم هم مربوط به همین بحث است. رسانه شامل خبرنگاران تیزبین است اما ما علاوه بر رسانه، ضدرسانه هم داریم که متکی به باندها و ایجاد جنگ روانی و تخریب شخصیت‌ها است. اگر حرف‌هایی که درباره من می‌گویند یک سر سوزن درست بود چگونه می‌توانستم پنج بار از مجلس رای اعتماد بگیرم.

وی ادامه داد: یک گروه ضدرسانه بسیار قدرتمند و پولدار در ایران ایجاد شده که جوسازی می‌کند؛ وگرنه رابطه من با رسانه همواره خوب بوده است. پس از سال‌ها در ایران هواپیمای نو وارد شد و آنگاه یک خبرنگار از من سوال کرد آیا این هواپیماها دست دوم و کهنه است این فضایی که درست می‌کنند مسموم است؛ وگرنه من در برابر رسانه صبور و خاضع هستم.

نامزد تصدی سمت شهرداری تهران در بخش بعدی سخنان خود ضمن تشکر از اعضای شورای شهر که وی را انتخاب کردند، بیان کرد: من در این مدت با هیچ کس برای تصدی این سمت تماس نگرفتم اما باید توجه کنیم که پارلمان شهری، شهرداری و سازمان شهرداری نظام حکمروایی شهری را تشکیل می‌دهند و نه شهردار باید در کار شورا دخالت کند، نه شورای شهر باید در امور اجرایی شهردار دخالت کند.

وی افزود: سخنانی که گفتم حتما مخاطره دارد، اگر اعضای محترم شورای شهر به من رای دهند این گونه استنباط می‌کنم که ریسک سخنان مرا پذیرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز