خبرگزاری کار ایران

آغاز مرمت و بهسازی خانه استاد لرزاده/تخصیص هفتصد میلیون تومان اعتبار غیرنقدی برای تهیه و اجرای طرح بهسازی خانه استاد لرزاده

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۱۰۹

ساماندهی و بهسازی خانه استاد لرزاده تحت عنوان «خانه معمار» در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، پس از تحویل خانه لرزاده به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، پیروز حناچی به همراه کارشناسان این معاونت از این بنای میراثی و ارزشمند بازدید به عمل آورده و مقرر شد تا با احیای بخش‌های این بنا و با توجه به تخصص استاد لرزاده در رشته معماری این بنا به خانه معمار تبدیل شود.

شهرام شهابیان، مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری، در جلسه ساماندهی و بهسازی خانه استاد لرزاده «خانه معمار» که با حضور مدیرکل اداره برنامه‌ریزی و توسعه شهری، مدیر کل اداره معماری و ساختمان، مدیر کل اداره شهرسازی و طرح های شهری و شهردار منطقه 12شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس مصوبه 96/01/15 شورای اسلامی شهر تهران، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران موظف شد پس از تحویل خانه استاد لرزاده از سوی شهرداری منطقه 7 و همچنین پس از تأمین اعتبار مورد نیاز، نسبت به ساماندهی و بهسازی خانه استاد لرزاده و نیز تشکیل هیأت موسس آن اقدام کند.

وی افزود: بر همین اساس طبق پیگیری‌های بعمل آمده از سوی معاونت شهرسازی و معماری، ساختمان استاد لرزاده در نیمه دوم مهرماه سال جاری از سوی شهرداری منطقه 7 تحویل حوزه معاونت شهرسازی و معماری شد. 

شهابیان گفت : برنامه‌ریزی جهت چگونگی بهسازی عمارت قدیم استاد لرزاده در حال انجام است و مأموریت این مهم با همکاری شهرداری منطقه 7 و مدیریت بافت و بناهای تاریخی شهر تهران انجام خواهد شد.

مدیر کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری تاکید کرد: با توجه به اینکه خانه استاد لرزاده دارای ارزش میراثی بوده و ثبت ملی شده است بدیهی است که طرح مذکور باید مطابق با ضوابط مداخله در بناهای تاریخی و با هماهنگی انجمن معماران و خانه هنرمندان ایران با رویکرد حفظ و احیای باغ – موزه و نیز فضایی برای فعالیت‌های علمی، پژوهشی، آموزشی با هدف شناسایی و تقویت معماری ایرانی و اسلامی و نیز فضایی برای تفکر و ارائه آثار معماران تهیه و تجهیز شود . 

شهابیان خاطر نشان کرد: تاکنون مبلغ هفتصد میلیون تومان اعتبار غیرنقدی برای تهیه و اجرای طرح بهسازی خانه استاد لرزاده به حوزه معاونت شهرسازی و معماری تخصیص یافته که در انتظار تأمین اعتبار از سوی اداره کل برنامه و بودجه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز