خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور در گفت‌وگو با ایلنا:/تکرار/

افراد فاقد کارت ملی در اولویت دریافت کارت هوشمند هستند/سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به کارت‌اولی‌ها اضافه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۵۹۴

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور با بیان اینکه تولید کارت‌های هوشمند ملی در داخل کشور آغاز شده‌است، گفت: افراد فاقد کارت ملی در اولویت دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

سیف‌اله ابوترابی (سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره صدور شناسنامه‌های المثنی گفت: حداقل زمان برای صدور شناسنامه‌های المثنی اول، دوم یا سوم یک ماه پس از اعلام مفقودی است.

وی با بیان اینکه ایرانی فاقد شناسنامه نداریم، ادامه داد: فاقدین شناسنامه‌ای که مدعی هستند، ایرانی‌اند؛ اعمال ماده ۴۵ شده و برای بررسی مدارک تابعیت‌شان به شورای تامین معرفی می‌شوند.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور درباره هزینه صدور کارت هوشمند ملی گفت: هزینه صدور کارت هوشمند ملی با وجود افزایش قیمت‌ها هیچ تغییری نکرده است.

ابوترابی درخصوص تولید کارت‌های هوشمند ملی در کشور گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکلی برای تولید کارت‌های هوشمند ملی در کشور نداریم. متقاضیانی که در ماههای اخیر ثبت نام کرده‌اند نیز به ترتیب در اولویت قرار گرفته و به آنها برای دریافت کارت هوشمند ملی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: در مجموع حدود ۶۲ میلیون واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند و تاکنون ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ثبت‌نام‌ کرده‌اند و تاکنون بیش از ۴۴ میلیون کارت صادر شده و مابقی کارت‌ها در آینده نزدیک انجام خواهند شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در خصوص کارت‌اولی‌ها گفت: هر ساله بیش از یک میلیون و ۲۰۰ نفر به کارت اولی‌ها اضافه می‌شود. براساس تدابیر اندیشیده پیش‌بینی‌های لازم برای صدور کارت برای افرادی که فاقد کارت ملی چه کارت ملی قدیم و چه کارت هوشمند ملی هستند، شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. برای سایر افراد نیز ساز و کار لازم انجام شده و کارت متقاضیان را صادر می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز