خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در کوبا مطرح کرد:

افزایش همکاری‌های مشترک بین ایران و کوبا در حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۴۶۰

سفیر ایران در کوبا گفت: روابط سیاسی و بین المللی بین ایران و کوبا، همواره بسیار مستحکم بوده و در دوران پیش رو می توانیم در حوزه سلامت با کوبا و کشورهای آمریکای لاتین، همکاری های خوبی داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، کامبیز شیخ حسنی، با اشاره به سرمایه گذاری کوبا از چند دهه پیش در حوزه سلامت اظهار داشت: کوبا به ویژه در حوزه زیست فناوری، پیشرفت های بسیار خوبی داشته و تلاش ما افزایش همکاری های مشترک بین دو کشور در حوزه سلامت است.

وی تصریح کرد: دکتر هاشمی، وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران تا کنون دوبار به کوبا سفر کرده و شناخت خوبی از ظرفیت های این کشور دارد. همچنین در مقابل، وزیر بهداشت کوبا نیز سفری به ایران داشته و در حال حاضر به عنوان معاون رییس جمهور کوبا، انجام وظیفه می کند و در حوزه تصمیم گیری سطوح عالی کوبا، شناخت خوبی از ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران دارد. لذا در این زمینه، فضای پیش رو برای ما مثبت خواهد بود.

سفیر ایران در کوبا با اشاره به همکاری های مطلوب وزارت بهداشت و دستگاه دیپلماسی کشور خاطرنشان کرد: سفارت ایران در کوبا با وزارت بهداشت ایران همانند یک تیم کارهای خوبی انجام داده اند و این ارتباطات خوب را زمینه همکاری های بیشتر دو کشور در حوزه سلامت می دانیم.

شیخ حسنی اضافه کرد: در طول 4 دهه گذشته، اگر به نحوه رفتار کوبا در سازمان های بین المللی و حوزه های سیاسی و فناوری مراجعه کنید، می بینید که کوبا و ایران همواره حامی و پشتیبان یکدیگر بوده اند و ایران اولین فناوری واکسن برای تولید هپاتیت B را از کوبا گرفته و چندین سال است که این واکسن در کشورمان تولید و مصرف می شود و کوبایی ها همواره تاکید کرده اند که در دوران سخت، در کنار ایران هستند و ما نیز در ایام سخت، پشتیبان کوبا هستیم چون شرایط مشابهی داریم و چندین دهه است که با تحریم، دست و پنجه نرم می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز