خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش مطرح کرد؛

لزوم توجه به ارتباط صنعت و دانشگاه برای رفع مشکلات جامعه/ مجموعه دانشمند در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق بوده است

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۲۶۸

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه مجموعه های بزرگ دولتی و حاکمیتی باید از وجود شرکت های دانش بنیان بهره ببرند گفت: متاسفانه در خیلی از مجموعه ها هنوز این نگاه به وجود نیامده است و متاسفانه به همان شکل سنتی کار پیش می رود.

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ارتباط صنعت با دانشگاه برای برطرف کردن نیازهای کشور گفت: کشور ما در حوزه تولید علم از دنیا عقب نیست اما موضوعی که در این بین وجود دارد، شکاف بین افرادی است که در حوزه تولید علم و صنعت حضور دارند، است. متاسفانه این موضوع وجود دارد و وزارتخانه‌های علوم و صمت نتوانسته‌اند در این جهت حرکت کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه این حوزه سرمایه‌گذاری است و نباید به دید سودهی به آن نگاه کرد، اظهار داشت: وظیفه حاکمیت و دولت است که این بخش را تقویت کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت و ایجاد طرح‌‌های تشویقی برای شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: این موضوع دو بخش دارد. در بخش اول این موضوع به صندوق‌‌هایی مانند نوآوری و شکوفایی ارتباط دارد و حدود سه هزار میلیارد تومان برای همین موضوع در این صندوق وجود دارد. بخش دیگر امکانات است که دولت باید امکاناتی که جز ضرر هیچ عایدی ندارد را می‌تواند در اختیار این بخش قرار دهد تا بتوانند ایده‌های خودشان را در یک محیط امن تبدیل به ثروت کنند. اما متاسفانه چون دولت‌‌ها این شرکت‌‌ها را رقیب خود می‌داند هیچ زمانی این امکانات را در اختیار این شرکت‌ها قرار نمی‌دهد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه مجموعه‌های بزرگ دولتی و حاکمیتی باید از وجود شرکت‌های دانش‌بنیان بهره ببرند، ابراز داشت: متاسفانه در خیلی از مجموعه‌ها هنوز این نگاه به وجود نیامده است و متاسفانه به همان شکل سنتی کار پیش می‌رود. این مجموعه‌ها می‌‌توانند حتی بدون دریافت هزینه به شرکت‌‌های دانش‌بنیان خدمات‌رسانی کنند تا به نوعی هم در آینده از منافع آن منتف شوند و هم بسیاری از مشکلات مردم در جامعه حل شود اما بسیاری از افرادی که از پیشرفت شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان سودشان از بین می‌رود از این کار جلوگیری می‌کنند.

وی با اشاره به مثبت بودن فعالیت‌های مجموعه دانشمند که از زیرمجموعه‌های بنیاد مستعضفان در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌‌بنیان است، بیان کرد: این موضوع یک ساختارشکنی در این حوزه است و این راه باید ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز