خبرگزاری کار ایران

حسن خلیل آبادی خبر داد؛

رفع مشکلات احیای بافت فرسوده محله جوانمرد قصاب در دستور کار

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۱۱۴

رفع مشکلات احیای بافت فرسوده محله جوانمرد قصاب در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، عصر روز دوشنبه ۱۴ آبان ماه، به منظور بررسی مشکلات محله جوانمرد قصاب، حسن خلیل آبادی به همراه رضاپور سرپرست ناحیه دو شهرداری منطقه۲۰، یزدان پناه رئیس آموزش و پرورش ناحیه دوشهر ری، عباسی معاون آموزش و پرورش، اعضای شورایاری محله، معتمدان و ورزشکاران جوانمرد قصاب از منطقه مذکور بازدید کرد.

بافت فرسوده محله جوانمرد قصاب، قرار گرفتن ۴۳ ملک در طرح و عدم اجازه ساخت و ساز در این محلات، فقدان شهربازی و خرابه و خاکی بودن زمین فوتبال شهید جهان‌ آرا از جمله معضلات اصلی محله جوانمرد قصاب و شهروندان منطقه بود که در این جلسه عنوان شد.

مطرح شدن مساله خانه کشتی که طبق مصوبات بودجه متعلق به محله جوانمرد قصاب بوده، اما زمزمه‌هایی مبنی بر انتقال آن شنیده شده است، بوی نامطبوع کارخانه روغن نباتی و نبود سرویس بهداشتی برای ترمینال تاکسیرانی محله جوانمرد قصاب از دیگر معضلاتی بود که اعضای شورایاری منطقه به آن اشاره کردند.

معاون اجتماعی و فرهنگی ناحیه دو منطقه ۲۰ شهرداری تهران عنوان کرد: به منظور اختصاص دادن فضایی برای خانه کشتی مکاتباتی صورت گرفت اما مالک زمین شناسایی نشده و کاربری آن مکان نیز برای فضای سبز طراحی شده است.

وی ادامه داد: ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید فضا و ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز خانه کشتی درنظر گرفته شده است؛ اگر مسئولان محله جوانمرد زمینی تهیه و اعلام کنند، شاید بتوان این اعتبار را طی چهار ماه باقی مانده به هزینه نشاند؛ چراکه این اعتبار برای سال ۱۳۹۷ درنظر گرفته شده است و احتمال آن وجود دارد که اگر بودجه جذب نشود، به محل دیگری منتقل شود.

خلیل آبادی نیز در ادامه عنوان کرد: برای تمدید بودجه و اعتبار می‌توان در سال ۱۳۹۸ نیز آن را در صحن شورای شهر مطرح کرد و برای ساخت خانه کشتی مجددا بودجه درنظر گرفت.

وی افزود: می‌توان به منظور تامین و تهیه مکان خانه کشتی جوانمرد قصاب با سازمان اوقاف نیز مذاکراتی را انجام داد تا هرچه سریعتر مطالبه شهروندان منطقه محقق شود‌.

عباسی معاون آموزش و پرورش ناحیه دو منطقه ۲۰ نیز در خصوص معضلات رفت و آمد و نبود مدرسه در محله جوانمرد قصاب عنوان کرد: در این خصوص اعلام کرده‌ایم اگر تعداد دانش آموزان به حدنصاب یعنی حداقل ۶۰ نفر برسد، یک دبیرستان دوره دوم دخترانه تاسیس خواهیم کرد، در غیر این صورت برای تردد دانش‌آموزان سرویس درنظر گرفته می‌شود.

خلیل آبادی عنوان کرد: این محله بسیار قدیمی است اما با وجود مترو و احداث بوستان‌ها توسعه خوبی یافته است.

وی افزود: دغدغه اصلی مردم منطقه پس از بازگشایی بن‌بست خیابان و احیاء بافت فرسوده، ایجاد خانه کشتی است. از این رو مسائل را براساس اولویت به مسئولان مربوطه ارجاع خواهم داد تا هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه پیگیری مسائل مذکور در اولویت کار قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: به دلیل بدهی‌های شهرداری نمی‌توان در راستای تامین بودجه و ساخت صددرصدی خانه کشتی وعده داد، اما پیگیری و ارجاع مسائل مذکور به مسئولان مربوطه را در اولویت کاری قرار خواهم داد.

خلیل‌آبادی ادامه داد: به منطقه ۲۰ توجه چندانی نشده است، اما به همت شورایاری و مردم منطقه می‌توان از معضلات کاست و در راستای توسعه منطقه ۲۰ کوشید.

این محله‌گردی پس از بازدید بافت فرسوده جوانمرد قصاب، بقعه جوانمرد قصاب، زمین خاکی فوتبال و دیگر معضلات منطقه به پایان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز