خبرگزاری کار ایران

سید آرش میلانی مطرح کرد:

نباید هماهنگی‌ها و تدارکات را برای مقابله با آلودگی هوا در میانه راه ناتمام بگذاریم

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۰۵۵

آرش حسینی میلانی با اشاره به اجرای طرح کاهش از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردهری تهران گفت: طی ۱۴ روز اول اجرای این طرح ۷۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی موفق به دریافت گواهی معاینه فنی شدند و نسبت به سال پیش هوای بهتری را در تهران تحربه کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید آرش حسینی میلانی صبح امروز در نود و هشتمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران در تذکری درخصوص آلودگی هوا گفت: ما در چهاردهمین روز در نبرد ۱۲۰ روزه مقابله با آلودگی هوای تهران هستیم و در این چارچوب، خوشبختانه مسئولان مربوطه همکاری خوبی با یکدیگر داشته‌اند. 

وی با بیان اینکه از ابتدای پاییز تا به امروز هیچ روز ناسالمی نداشته‌ایم و حتی پنجم و ششم آبان هوای پاک را در تهران تجربه کردیم، اظهار داشت: عواملی موثری در این مساله دخیل بوده‌اند از جمله اینکه ۷۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی طی روزهای گذشته به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده و موفق به اخذ گواهی معاینه فنی خودروهای خود شده‌اند. 

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ظرفیت تهویه طبیعی هوای تهران با آغاز زمستان به یک سوم کاهش می‌یابد و دیگر از کمک‌های طبیعت برای مقابله با آلودگی هوا برخودار نیستیم. در این چارچوب لازم است ما برای مقابله با آلودگی هوا کاملا تجهیز شویم.

حسینی میلانی با یادآوری اینکه برای تجهیز تهران در جهت مقابله با آلودگی هوا هماهنگی‌هایی صورت گرفته و تدارکاتی فراهم شده است، تصریح کرد: یکی از این تدارکات، اقدامات انجام شده از سوی ستاد معاینه فنی است که از تلاش‌های مدیریت و پرسنل زحمتکش آنها تشکر می‌کنم. هم‌اکنون چهار مرکز به صورت سه شیفته و ۲۴ ساعته مشغول به فعالیت هستند و طول صف‌ها به دو ساعت تقلیل یافته و حدود شش هزار نفر هم ثبت‌نام اینترنتی کرده‌اند. 

وی افزود: ما نباید هماهنگی‌ها و تدارکات را برای مقابله با آلودگی هوا در میانه راه ناتمام بگذاریم. حدود ۱۵۰ هزار خودرو هنوز موفق به اخذ گواهی معاینه فنی نشده‌اند و در صورتی که این میزان خودرو، گواهی معاینه فنی را اخذ نکنند، خود را در زمان وارونگی که میدان اصلی نبرد با آلودگی هوا است به موقع تجهیز نکرده‌ایم و حتما با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد. 

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه ناجا نگران صف‌های خودروها در مراکز معاینه فنی است، خاطرنشان کرد: باید به تقویت شرایط بازدارندگی توجه لازم صورت بگیرد. همه شهروندان، دستگاه‌ها و بخش‌ها نسبت به رفع آلودگی هوا موظف هستند اما اعمال قانون ضمانت اصلی در موفقیت برنامه کنترل آلودگی است.

حسینی میلانی با بیان اینکه براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، در دنیا از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر در معرض آلودگی هوا هستند، ابراز داشت: شهرداری تهران به راهنمایی و رانندگی کمک‌های لازم را مبذول داشته است.در هفت ماهه اول سال ۹۷، ۶۰ میلیارد تومان بودجه جاری و ۱۰ میلیارد بودجه عمرانی کمک‌شده است. در این چارچوب ما انتظار همراهی از راهور و ناجا را داریم. 

وی اضافه کرد: امروز اگر در اخذ معاینه فنی تاخیر داشته باشیم باید به روزهایی فکر کنیم که در میانه زمستان شاخص آلودگی هوا به بیش از ۲۰۰ افزایش یافته، مدارس تعطیل شده و کودکان ما دچار آسیب جدی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز