خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

بهره‌برداری از بیمارستان سرپل ذهاب در اول آذر

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۶۸۰

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص زلزله سال گذشته کرمانشاه گفت: در این حادثه 7350 مصدوم کمتر از بیست ساعت در شرایط قطع برق و تاریکی به مراکز درمانی اعزام شدند.

به گزارش ایلنا، حریرچی در نشست خبری هفتگی ضمن بیان این مطلب به برخی اقدامات انجام شده مهم در آن زمان که مورد تقدیر مجامع بین المللی و ثبت رکوردهای جهانی در خدمت رسانی به مردم در شرایط بحرانی شد اشاره کرد و گفت: از جمله این اقدامات اعزام 7350مصدوم، کمتر از بیست ساعت در شرایط قطع برق و تاریکی، استقرار شش بیمارستان سیار در کمتر از 15ساعت، انجام 1980عمل جراحی در کمتر از سه روز، انجام موفق حدود 100 عمل جراحی پیوند عضو، عدم وجود کمبود دارو و تجهیزات برای اولین بار با توجه به وسعت حادثه، عدم وجود کمبود خون و فرآورده های خونی با توجه به تعداد مصدومین و کنترل کامل بیماری‌های واگیر بوده است.

وی در ادامه به تعمیر کامل 190 باب واحد بهداشتی درمانی آسیب دیده تا خرداد ماه امسال اشاره کردو گفت: ساخت 45 باب خانه بهداشت و 7 مرکز جامع سلامت جدید به همت خیّرین که 30 واحد آنها قابل افتتاح است و مابقی تا خرداد 98 افتتاح خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین به مقاوم سازی و بازسازی بیمارستان آسیب دیده سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: این بیمارستان از اول آذر بهره برداری خواهد شد که البته در این فاصله در بیمارستان موقت بانگر با ظرفیت بیشتر از تخت های قبلی شهرستان خدمت رسانی انجام می شد.

دکتر حریرچی از دیگر اقدامات انجام شده درخصوص زلزله سال گذشته کرمانشاه به تعمیر و بازسازی بیمارستان قصر شیرین که در حال اتمام است، اشاره کرد و گفت: احداث یک بیمارستان 50 تختی توسط خیّرین کاشان در سرپل ذهاب آغاز شده است . یک بیمارستان 96 تختی توسط خیّرین و بانک ها در اسلام آباد غرب ساخته می شود و  بیمارستان 32 تخته شهرستان ثلاث باباجانی نیز در حال اتمام است و همچنین بیمارستان موقت در ثلاث باباجانی تا آخر آبان ماه راه اندازی خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: علی رغم تمام تهدیدات و تحریم های دشمنان ملت ایران، میزان خودکفایی در تولید دارو و مواد اولیه دارویی در کشور در سال های اخیر به میزان چشمگیری افزایش یافته است و همانطور که قبلا اعلام شده است، ۸۸ درصد مقدار عددی و ۷۰ درصد مقدار ریالی داروی مصرفی مردم ایران، تولید داخلی است.

 حریرچی در ادامه افزود: خبر جدید و خوشحال کننده این است که هم اکنون سهم مواد اولیه و موثر ایرانی در تولید داروی کشور به ۶۷ درصد رسیده است که در مقایسه با کشورهای هم سطح مان، رکورد کم نظیری است، در سال ۹۵ این سهم ۵۴ درصد بوده است.

وی همچنین گفت: سیاست وزارت بهداشت کماکان حمایت از تولید داخلی دارو و مواد اولیه و موثر ایرانی است و از مردم و پزشکان عزیز درخواست همکاری بیشتر و حمایت از دانشمندان و داروسازان متعهد کشور خودمان در تولید داروی مورد نیاز کشور عزیزمان را داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز