خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران:

صدور ۱۷۵۴ اخطاریه زیست محیطی به واحدهای آلاینده در شش ماهه اول سالجاری/ ۳۵ واحد متخلف در استان تهران پلمب شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۴۳۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه پنج هزار و ۲۶۰ مورد پایش واحدهای صنعتی در شش ماهه نخست امسال انجام و بیش از هزار و ۷۰۰ اخطاریه قانونی به واحدهای آلاینده ابلاغ شد از پیگیری پرونده های قضایی واحدهای متخلف تا پلمب این واحدها خبر داد.

به گزارش ایلنا، کیومرث کلانتری با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال جاری ۱۷۵۴ واحد صنعتی و کارگاهی دراستان تهران اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده اند، گفت: صدور و ابلاغ این اخطاریه‌‌‌‌ها به واحدهای متخلف بر اساس حدود ۶۱۷ مورد شکایات واصله و گزارش‌‌های مردمی و نیز پنج هزار و ۲۶۰ مورد پایش و بازدید کارشناسان محیط زیست استان از واحدهای صنعتی مستقر در استان صورت گرفته است.

وی به انتقال ۱۲۷ واحد به محل مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست در نیمه نخست سال با پیگیری محیط زیست استان تهران اشاره و اظهار داشت: همچنین ۴۳۰ مورد ارائه خوداظهاری و هزار و ۱۹۴ مورد پیگیری پرونده‌‌‌‌های حقوقی در طی این مدت صورت پذیرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه کلیه واحدهای صنعتی موظف به رعایت استانداردهای محیط زیست هستند، تصریح کرد: همچنین در شش ماهه اول امسال ۳۵ واحد صنعتی، کارگاهی و صنفی نیز که علیرغم تذکرات و اخطارهای قبلی متاسفانه اقدامی در جهت رفع آلایندگی واحد تحت مدیریت صورت نداده بودند، پس از طی مراحل قانونی پلمب شده و از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری به عمل آمد.

کلانتری افزود: این واحدها اغلب با ایجاد آلودگی آب، خاک و هوا، موجبات تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت شهروندان را ایجاد کرده بودند.

وی اضافه کرد: پایش واحدهای صنعتی و خدماتی در سطح استان تهران همچنان با قوت ادامه خواهد داشت و با واحدهای آلاینده و متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز