خبرگزاری کار ایران

محسن پورسیدآقایی:

اتوبوس‌های خریداری شده، گازسوز هستند/دیگر اتوبوس دیزلی نمی‌خریم

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۰۳۴

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه اتوبوس‌های گازسوز آلودگی ذرات معلق ایجاد نمی‌کنند، گفت: در شهر تهران هر اتوبوس جدیدی که خریداری می‌شود گازسوز است.

محسن پورسیدآقایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه تعداد زیادی از اتوبوس‌های شهر تهران گازسوز شده تا اثرات منفی بر آلودگی هوا نداشته باشند، گفت: اتوبوس‌های گازسوز هیچ آلودگی در pm2/5 (۲.۵میکرون) ندارد.

وی با اشاره به اینکه آلودگی بحرانی هوای تهران که شهر را به تعطیلی می‌کشاند ناشی از وجود ذرات معلق است، بیان کرد: در تهران هر اتوبوس جدیدی که خریداری می‌شود، گازسوز است که آلودگی ذرات معلق ندارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: دیگر در تهران اتوبوس دیزلی خریداری نمی‌شود.

گفتنی است، ذرات PM۲.۵ ذرات ریزی هستند که اندازه آنها کمتر از ۲.۵ میکرومتر یا میکرون است و یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا هستد.

کمبود جایگاه‌های سوخت، پرهزینه بودن تعمیر و مسئله تست مخازن که باید به صورت دقیق انجام شود ازجمله مشکلات اتوبوس‌های گاز سوز است. گفته می‌شود مخزن اتوبوس‌های گازسوز مانند بمب متحرک است و اگر این مخازن ایمنی لازم را نداشته باشند ممکن است هر لحظه حوادث جبران‌ناپذیری به بار آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز